گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۱۶ تیر ۱۴۰۲ میزبان معامله بیش از ۹ میلیون و ۸۹۴ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۶۰۷ میلیارد تومان بود که رشد ۴۷ درصدی در حجم و ۸۷ درصدی در ارزش نسبت به دو هفته قبل داشت. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۹ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۷۹ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۶۰۷.۶ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته منتهی به ۱۶ تیر ۱۴۰۲ بیش از ۹۱۴ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۹ درصدی در حجم و ۴۴ درصدی در ارزش، جایگاه سوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۵۹۹ هزار و ۲۳۹ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۱۸۷ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۶ درصدی در حجم معاملات در جایگاه چهارم بعد از سیمان، زعفران و تمام سکه طلا ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۳۱ درصدی از ارزش معاملات بعد از تمام سکه جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۴۵۲ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۵.۶۶ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۵ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۷۴ گواهی سپرده زعفران ۹۸.۶ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۹۶ هزار و ۸۶۶ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۴۹.۷ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۲۶ درصدی در جایگاه دوم و از نظر ارزش با سهم ۱۶ درصدی در رتبه سوم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم حدود ۴ درصدی بعد از سیمان، زعفران، تمام سکه طلا و شمش طلا در جایگاه پنجم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۸ درصدی چهارم شد.

نزدیک ۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌به‌دست شد

نزدیک ۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌به‌دست شد

نزدیک ۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست‌به‌دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها