• ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 71757
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۷ دلار و۶۵ سنت معادل ۶.۹ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که حملات روسیه به اوکراین تشدید شده و خریداران نفتی از خرید نفت این کشور امتناع می کنند قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و به بالاترین رقم های چند سال گذشته رسید.

قیمت نفت در این هفته بیشترین رشد از اواسط سال ۲۰۲۰ را شاهد بود به نحوی که نفت برنت ۲۱ درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت ۲۶ درصد جهش را تجربه کردند. در پایان معاملات این هفته دو شاخص نفتی به بالاترین رقم ها از سال ۲۰۱۳ و ۲۰۰۸ رسیدند.

در حالی که آمریکا و متحدانش تحریم های بیشتری را علیه روسیه به اجرا گذاشته اند قیمت نفت در طول هفته اخیر شاهد رشد بوده است. هرچند تحریم ها عمدتا فروش نفت و گاز روسیه را هدف قرار نداده با این حال صنعت انرژی این کشور را با محدودیت هایی مواجه کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۷ دلار و۶۵ سنت معادل ۶.۹ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز با ۸ دلار و یک سنت معادل ۷.۴ درصد جهش به ۱۱۵ دلار و ۶۸ سنت رسید.

این رقم ها بالاترین قیمت های نهایی برای نفت برنت از فوریه ۲۰۱۳ و برای نفت خام آمریکا از سپتامبر ۲۰۰۸ تاکنون بود. در طول هفته نفت برنت به بالاترین رقم میانه روز از می ۲۰۱۲ رسید.

روسیه روزانه ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت صادر می کند و پس از عربستان دومین صادر کننده بزرگ نفت خام جهان است. تجار در این هفته به زحمت موفق به فروش نفت روسیه شدند. روز جمعه شرکت شل تنها خریدار قابل توجه نفت روسیه بود که هر بشکه نفت این کشور را با ۲۸ دلار تخفیف نسبت به نفت برنت خریداری کرد.

دولت بایدن که از سوی قانون گذاران دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تحت فشار است اعلام کرد در حال بررسی گزینه هایی برای قطع واردات نفت آمریکا از روسیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها