اختیار معامله

با وجود آنکه زمان زیادی از راه اندازی معاملات اختیار معامله شمش طلا در بورس کالای ایران نمی گذرد اما میزان موقعیت های تعهدی باز این معاملات که تا ساعت ۱۳ امروز اول آبان ماه از ۸۵۰۰ موقعیت عبور کرده است که این موضوع گویای استقبال بالای سرمایه گذاران از این ابزار بوده و در این میان، استراتژی ترکیبی کاورد کال نیز نقش اساسی در این استقبال داشته است.

به گزارش کالاخبر ، با گذشت کمتر از دو هفته از آغاز راه اندازی قراردادهای اختیار معامله شمش طلا در بورس کالا شاهد استقبال بی نظیر سرمایه گذاران از این ابزار جدید هستیم که باید در این زمینه به امکان استراتژی ترکیبی کاورد کال در این معاملات نیز اشاره کرد.

استقبال از این ابزار به گونه ای بود تا روز گذشته سقف موقعیت های تعهدی باز در قرارداد اختیار معامله شمش طلا از ۶ هزار موقعیت و تا ساعت ۱۳ امروز از ۸۵۰۰ موقعیت عبور کرد.

براساس آمارها از ۱۸ تا ۳۰ مهر ماه ۷ هزار و ۴۶۵ قرارداد اختیار معامله شمش طلا در بورس کالای ایران منعقد شده است.

گفتنی است، برای اولین بار در بازار مشتقه بورس کالا امکان استفاده از استراتژی ترکیبی کاورد کال (موقعیت باز فروش اختیار معامله خرید پوشش داده شده با خرید دارایی پایه) در بازار آپشن بدون تامین وجه تضمین فراهم شد تا فعالان بازار بتوانند در لحظه و به محض ارسال درخواست امکان استفاده از دارایی پایه به عنوان وجه تضمین موقعیت فروش اختیار خرید شمش طلا را داشته باشند.

لازم به ذکر است، با راه اندازی قرارداد اختیار معامله شمش طلا، زنجیره ابزارهای مالی بر روی شمش طلا تکمیل شده و سبد این دارایی در بورس کالا تکمیل شده است.

برای آشنایی با کارکرد قرارداد اختیار معامله شمش طلا و استراتژی کاوردکال ویدئو زیر را مشاهده کنید.

https://media.imereport.ir/d/۲۰۲۳/۱۰/۲۲/۰/۳۶۲۴۴.mp۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها