بورس کالا

آمار معاملات بورس کالای ایران در نهمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که در این ماه ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۹۱ تن انواع کالا به ارزش ۱۱۸ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی در آذر ۱۴۰۲ میزبان معامله بالغ بر ۹ میلیون و ۸۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۹.۷ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۱۷ تن سیمان، ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار تن سنگ آهن، یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۱۷۲ تن فولاد، ۵۴۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۸ هزار و ۸۰۵ تن روی، ۳۹ هزار و ۱۴۰ تن آلومینیوم، ۳۲ هزار و ۳۵۶ تن مس، ۲ هزار و ۲۷۵ تن چدن، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار تن کک، ۶۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۷۵ تن سرب در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در آذر ۱۴۰۲، یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به این ترتیب ۶۴۸ هزار و ۵۴۰ تن وکیوم باتوم، ۵۴۸ هزار و ۹۲۳ تن قیر، ۳۸۷ هزار تن انواع مواد پلیمری، ۱۹۰ هزار تن لوب کات، ۱۳۵ هزار و ۲۲۰ تن مواد شیمیایی، ۲۳ هزار و ۴۷۰ تن گوگرد، ۱۵ هزار و ۹۶۷ تن روغن، ۱۱ هزار و ۶۵۲ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۹۲۵ تن گازها و خوراک ها، یک هزار تن سلاپس واکس و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

تالار کشاورزی نیز میزبان دادوستد ۵ تن پنبه محلوج به ارزش ۴۱۰ میلیون تومان بود.

در بازار فرعی نیز ۸۸ هزار و ۸۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش یک هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان در آذر ماه معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها