مس

نگاهی به تغییرات موجودی انبارهای lme دربورس فلزات لندن طی یک هفته گذشته منتهی به ۱۷ فوریه نشان می دهد که در میان فلزات اساسی مس و نیکل شاهد کاهش موجودی هستند که این موضوع می تواند عامل اخبار خوب در هفته آینده شود.

شرایط برای صعود مس فراهم است

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش موجودی انبار مس در بورس لندن و کاهش تولید آن نشان از صعود نرخ فلز سرخ در هفته جاری دارد.

گزارش های منتشر شده از WBMS و یا "دفتر بین المللی آمار فلزات" نشان میدهد که مازاد عرضه مس از ۱۴۱هزار تن (۲۰۱۵) به تنها ۵۸ هزار تن(۲۰۱۶) کاهش یافته و  در سال ۲۰۱۷ به سمت کمبود عرضه پیش میرویم.همزمان مذاکرات بین معدنکاران اسکوندیدا و BHP با محوریت وزیر کار شیلی بدون نتیجه خاتمه یافته  و معدن گراسبرگ اندونزی متعلق به Freeport آمریکا نیز کماکان مجوز صادرات کنسانتره نداشته و تعطیل است.

نیکل محدوده قیمتی خود را حفظ می‌کند؟

از آنجا که نیکل نسبت به سایر فلزات دیگر از تاثیرپذیری بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل روند نزولی خود را با توجه به جو مثبت بازار آغاز کرده و نسبت به ابتدای هفته جاری با وجود نوسانات پی‌درپی اما باز هم با ثبات در حرکت بوده است و انتشار کاهش موجودی انبارها نشان از رشد قیمت این فلز در هفته جاری دارد.

روی در انتظار تغییر قیمت

فلز روی بعد از مدتها شاهد رشد قیمت بود، اما گزارش‌های منتشرشده از سوی رویترز نشان می‌دهد، تولید این فلز در معادن جهان در حال افزایش است، البته این رشد تولید به اندازه‌ای نیست که بازار را دچار نوسان شدید قیمت کند؛ اما همین خبر موجب مقاومت رشد این فلز در بازارهای جهانی شده است.

روند آرام آلومینیوم

بازار آلومینیوم با اینکه‌ مدت زیادی است در رکود به سر می‌برد، اما به دلیل بهبود روند تقاضا نسبت به سایر فلزات دیگر محدوده قیمتی خود را حفظ کرده است و موجودی انبار این فلز تغییری را شاهد نبوده است بنابراین پیش بینی ها نشان می دهد طی هفته جاری نوسان قیمتی زیادی را تجربه نکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها