نقره

تازه ترین تحلیل موسسه سرمایه گذاری ئی تی اف سکیوریتی نشان می دهد که رشد تقاضای صنعتی موجب خواهد شد تا رشد قیمت نقره در سال ۲۰۱۷ میلادی احتمالا بیشتر از رشد قیمت طلا باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که موسسه ئی تی اف سکیوریتی پیش بینی کرده است که قیمت طلا طی سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید و علت این افزایش نیز رشد تقاضای سرمایه گذاری خواهد بود، به نظر می رسد رشد قیمت نقره طی سال آینده بیشتر از طلا باشد.

بر اساس این گزارش موسسه ئی تی اف سکیوریتی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس نقره طی سال آینده بین ۲۲ تا ۲۴ دلار خواهد بود که این رقم نسبت به قیمت کنونی نقره در بازارهای جهانی بیش از ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.

این گزارش افزود: موسسه ئی تی اف سکیوریتی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا نیز طی سال آینده به طور متوسط به بیش از ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ دلار خواهد رسید که نسبت به قیمت کنونی این فلز زرد ۱۰ درصد رشد خواهد یافت.

ماکسول گلد رئیس بخش راهبرد سرمایه گذاری موسسه ئی تی اف سکیوریتی در این باره تاکید کرد: ما نسبت به بازار طلا طی سال آینده دیدگاه سازنده ای داریم ولی احتمال افزایش بیشتر قیمت نقره طی سال آینده به علت رشد فزاینده تقاضای صنعتی، وجود دارد.

وی افزود: بهبود اوضاع اقتصادی جهان طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر رشد تقاضای صنعتی نقره داشته باشد.

این موسسه سرمایه گذاری اعلام کرد: ارتباط بین قیمت جهانی نقره و طلا بیش از ۸۰ درصد است و هر گونه تغییر و تحول در قیمت هر یک از این دو فلز می تواند بر قیمت دیگری تاثیر زیادی داشته باشد.

او در ادامه تاکید کرد: رشد تقاضای شرکتهای الکترونیکی جهان می تواند تاثیر زیادی بر رشد قیمت نقره طی سال آینده داشته باشد. بخش تولید پنل های خورشیدی در چین نیز با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد. چین هم اکنون در این صنعت در جهان پیشتاز شده است.

به نظر می رسد نقره بیشتر از طلا به عوامل تقاضا و عرضه در بازارهای بین المللی وابسته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نشست فدرال رزرو قرار خواهد داشت.


منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها