نفت

در نظرسنجی "اس‌اندپی گلوبال پلاتس" از ۱۱ بانک و کارگزار بزرگ نفت، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده ۷۵.۴۰ دلار پیش‌بینی شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، با این حال بانک‌ها و کارگزاران بزرگ پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت را در مقایسه با اوایل اکتبر کاهش دادند. در آن زمان که قیمت‌های نفت به‌دلیل نگرانی‌ها نسبت به پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بالاترین حد در چهار سال اخیر صعود کرده بودند، بانک‌ها قیمت نفت برنت برای سال ۲۰۱۹ را ۷۸.۵۱ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده بودند.

همچنین میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری، ۷۳.۹۱ دلار پیش‌بینی شد که در مقایسه با ۷۴.۴۰ دلار در نظرسنجی اکتبر پلاتس، کمتر است. میانگین قیمت برنت از ابتدای سال تاکنون ۷۳.۲۶ دلار بوده است.

در بخش عرضه، شرکت کنندگان در نظرسنجی پلاتس انتظار دارند تولید نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند و رشد تقاضا برای نفت با وجود نشانه های ضعف، مطلوب بماند و این امر کمک کند قیمت نفت برنت بهبود پیدا کند و به مرز ۷۰ دلار بازگردد.

بانک‌های اچ‌اس‌بی‌سی و سوسیته جنرال اخیرا اعلام کرده اند که انتظار دارند اوپک حداقل یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید را اعلام کند. بانک بارکلیز اعلام کرده که بازار کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز را انتظار دارد و هر رقمی کمتر از میزان فوق، به ریزش بیشتر قیمت‌ها منجر خواهد شد.

در بخش تقاضا، سوسیته جنرال انتظار دارد تقاضای جهان برای نفت ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ و ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ رشد کند.

اسکات دارلینگ، مدیر نفت و گاز آسیا-اقیانوسیه در جی پی مورگان هفته گذشته به شبکه سی ان بی سی گفت: این بانک پیش‌بینی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را به دلیل انتظار برای جهش عرضه از سوی تولیدکنندگان آمریکای شمالی در نیمه دوم سال آینده، تحت بازنگری نزولی قرار داده است و اکنون انتظار دارد قیمت برنت در سال آینده ۷۳ دلار باشد در حالی که پیش از این قیمت ۸۳.۵۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها