photo_2016-03-09_15-27-47.jpg

پس از تامین مالی شرکت های سیمانی، سنگ آهنی و فولادی طی هفته های اخیر از طریق بورس کالای ایران، این بار نوبت به انتشار اوراق سلف موازی اوره شرکت پتروشیمی پردیس رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  برای اولین بار در ایران ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس کالا عرضه می‌شود.

علی سنگینیان مدیرعامل تامین سرمایه امین با اعلام عرضه ۱۵۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد اوره گرانول در دو مرحله از روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه گفت: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است.

وی هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمين منابع لازم جهت تكميل پروژه فاز ۳ شركت پتروشيمي پرديس بیان کرد و گفت: مرحله اول این اوراق به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در آخرین هفته اسفند ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در سال آینده انجام می شود.

سنگینیان تصریح کرد: اوراق سلف موازي استاندارد سود بين دوره اي ندارد و در پايان دوره یکساله خريدار مي تواند نسبت به تحويل فيزيكي يا تسويه نقدي با توجه به قيمت دارايي پايه در سررسيد و بر اساس قيمت اعمال اختيار فروش تبعي يا اختيار خريد تبعي اقدام كند.

 به گفته وی سود روز شمار این اوراق ۲۲ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد ۲۳ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف ۲۴درصد هم افزایش یابد.

سنگینیان با اشاره به اینکه مشاور پذیرش، متعهد خرید بازار اولیه و بازارگردان این اوراق شرکت تامین سرمایه امین‌ است در خصوص معاملات ثانویه این اوراق گفت: معاملات ثانویه این اوراق از طريق شبكه كارگزاران مورد تائيد سازمان بورس و بر اساس ضوابط معاملات بورس كالا حداكثر ۱۰ روز كاری پس از پایان عرضه اولیه صورت می گیرد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص شرایط تحویل فیزیکی کالا نیز گفت: حداقل اوراق جهت تسويه فيزيكي ۳۰ هزار قرارداد(معادل ۳۰ هزار تن) است و دوره تحويل فيزيكي پس از زمان سررسيد هر مرحله اوراق شروع و به مدت يك ماه ادامه خواهد داشت. عدم ارائه درخواست جهت تحويل فيزيكي، ۱۰ روز پيش از تاريخ سررسيد هر مرحله اوراق به منزله انصراف خريدار از تحويل دارايي پايه و انجام تسويه نقدي خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها