پتروشیمی

مراسم انتشار مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس صبح امروز در بورس کالای ایران برگزار شد که مدیر مالی شرکت پتروشیمی پردیس و مدیر مالی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به شرکت های تولیدی از جمله پتروشیمی ها توصیه کردند که برای تامین مالی خود از ظرفیت های بورس کالا استفاده کنند.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر مالی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکارانی که این فرصت را در اختیار تولید کنندگان قرار داده اند، گفت: برای راه اندازی فاز سه مجتمع پتروشیمی پردیس یک هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۳۰۰میلیارد تومان آن آورده سهامداران و مابقی از محل منابع داخلی و تامین مالی از طریق سیستم بانکی تامین شده است.

 نبی زاده با بیان اینکه برای اجرای طرح های بزرگ پتروشیمی به منابع مالی زیادی نیاز است، افزود: طی سال های اخیر، صاحبان سهام تحت فشار و مضیقه مالی بوده اند و از طرف دیگر سیستم بانکی نیز با محدودیت منابع روبه رو بوده است از این رو بورس کالا با رونمایی و معرفی اوراق سلف موازی استاندارد، راهی جدید و نوین را پیش روی صنایع قرار داده است که توصیه می کنیم سایر شرکت های پتروشیمی نیز از این روش برای تامین مالی خود استفاده کنند.

مدیر مالی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با تاکید بر اینکه اقدام بورس کالا را برای هموار شدن مسیر تامین مالی صنایع به فال نیک می گیریم، گفت: تامین مالی شرکت پتروشیمی شیراز نیز به واسطه انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالای ایران ابتدای سال ۹۵ آغاز خواهد شد و امیدواریم سایر شرکت ها نیز به مزایای تامین مالی از این طریق بورس کالای ایران پی ببرند.

پتروشیمی پردیس بر بام تولید اوره دنیا

در ادامه این مراسم، مدیر مالی شرکت پتروشیمی پردیس با اعلام رضایت از نحوه تامین مالی ۱۵۰۰ میلیارد ریالی این شرکت از بورس کالای ایران گفت: پتروشیمی پردیس که امروز بزرگترین تولیدکننده اوره در خاورمیانه است، با بهره برداری از فاز سه به بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک جهان تبدیل می شود.

به گفته علی اسکویی، تولید سالانه اوره با بهره برداری از فاز سه به بیش از ۳میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید به طوریکه در حال حاضر کشورهای آرژانتین و آمریکا با تولید بیش از ۲ میلیون تن در صدر بزرگترین تولیدکنندگان دنیا قرار دارند.

اسکویی در رابطه با زمان راه اندازی فاز سه شرکت پتروشیمی پردیس گفت: بر اساس برنامه، مقرر شده تولید آمونیاک در این فاز از اردیبهشت ماه و اوره از خرداد سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها