IMG_0662.JPG

مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان تا دقایقی دیگر از طریق بورس کالای ایران منتشر می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ساعت ۹:۳۰ دوره پیش گشایش انتشار اوراق سلف موازی اوره آغاز می شود که این دوره به منظور ثبت سفارش کارگزاران است و از ساعت ۱۰معامله آغاز می شود.

براساس این گزارش، مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به روش «عرضه کسترده با قیمت ثبات» تا سقف ۱۹۹،۰۰۱ تن و با قیمت ۷،۵۳۷،۶۷۰ ریال به ازای هر تن با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس کالا عرضه می‌شود.

مرحله اول این اوراق به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال در آخرین هفته اسفند ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال از ۱۶ فروردین لغایت ۲۴ اسفند سال ۹۵ ادامه خواهد داشت.

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است که هدف از این عرضه تامین منابع مالی لازم جهت تکمیل پروژه سه فاز شرکت پتروشیمی پردیس است.

حجم عرضه اولیه حداکثر ۳۸۰،۰۰۰ تن است اما شروطی که برای آن ثبت شده این است که ارزش اوراق از ۳ هزار میلیارد ريال بیشتر و کمتر نباشد.

اوراق سلف موازی استاندارد سود بين دوره ای ندارد و در پايان دوره یکساله خريدار می تواند نسبت به تحويل فيزيكی يا تسويه نقدی با توجه به قيمت دارايی پايه در سررسيد و بر اساس قيمت اعمال اختيار فروش تبعی يا اختيار خريد تبعی اقدام كند.

سود روز شمار این اوراق ۲۲ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد ۲۳ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف ۲۴درصد هم افزایش یابد.

از طرفی معاملات ثانویه این اوراق از طريق شبكه كارگزاران مورد تائيد سازمان بورس و بر اساس ضوابط معاملات بورس كالا حداكثر ۱۰ روز كاری پس از پایان عرضه اولیه صورت می گیرد.

همچنین حداقل اوراق جهت تسويه فيزيكی ۳۰ هزار قرارداد(معادل ۳۰ هزار تن) است و دوره تحويل فيزيكی پس از زمان سررسيد هر مرحله اوراق شروع و به مدت يک ماه ادامه خواهد داشت. عدم ارائه درخواست جهت تحويل فيزيكی، ۱۰ روز پيش از تاريخ سررسيد هر مرحله اوراق به منزله انصراف خريدار از تحويل دارايی پايه و انجام تسويه نقدی خواهد بود.

قیمت خرید هر قرار داد نیز بر اساس نرخ میانگین FOB خلیج فارس منتشر در نشریات ARGUS FME و FERTECON ARGUS استخراج می شود، البته این قیمت با توجه به نرخ تسعیر ارز بر اساس مکانیزم مصوب بورس کالا به صورت ریالی مشخص می گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها