فولاد

بر اساس نظرسنجی اخیر ۶۰ درصد فعالان بازار فولاد چین معتقدند فعالیت بازار حداقل تا اواخر ماه می به طور کامل بهبود نخواهد یافت. نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی انتظار داشتند تقاضای سنگ آهن سه ماهه دوم سال بهتر شود و قیمت بین ۸۰ تا ۹۰ دلار هر تن سی اف آر چین در نوسان بماند. حاشیه سود فولادسازی علی رغم کاهش موجودی ها  پایین می ماند.

به گزارش «کالاخبر»، بر اساس نظر سنجی موسسه پلاتس، انتظار می رود علی رغم بهبود آرام تقاضای فولاد، در سه ماهه دوم سال قیمت سنگ آهن تحت حمایت قرار گیرد چون برآورد شده فولادسازان چینی تولید را بالا ببرند. ۳۸ درصد از حاضرین در نظرسنجی اخیر انتظار داشتند قیمت سنگ آهن بین ۸۰ تا ۹۰ دلار هر تن سی اف آر بماند، ۲۸ درصد نیز قیمت ۷۰ تا ۸۰ دلاری را برآورد کردند.

نیمی از شرکت کنندگان انتظار داشتند نیازشان به سنگ آهن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بالا می رود و ۲۸ درصد نیز مقدار آن را برابر نیاز سه ماهه اول سال دیدند. تنها ۱۳ درصد تقاضای سنگ آهن را نزولی برآورد کردند. علی رغم اوج گرفتن موجودی محصولات فولادی در چین، ۷۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی تولید فولاد خام چین را در فصل دوم سال صعودی برآورد کردند. این یافته ها بر خلاف نظرسنجی قبلی است که بیش از یک سوم فولادسازان چینی از برنامه های خود برای کاهش تولید صحبت می کردند.

همچنین ۳۵ درصد حاضرین معتقد بودند بازار فولاد چین تا پایان ماه می به طور کامل بهبود می یابد و ۲۵ درصد این بهبود را تا پایان ژوئن برآورد کردند. بازار فولاد چین شاید تا پایان آوریل به وضعیت نرمال باز گردد ولی ابهامات زیادی در رابطه با شیوع کرونا در سیار کشورها مطرح است. بازار فولاد یک بازار جهانی است و هیچ کشوری نمی تواند وضعیت خود رابه طور مستقل مورد بررسی قرار دهد.

همچنین قابل ذکر است ۳۷ درصد از حاضرین در این نظرسنجی رشد تقاضای فولاد را بیشتر وابسته به زیرساخت ها می دیدند، ۱۹ درصد نیز معتقد بودند ساخت وساز همچنان عامل اصلی رشد تقاضای فولاد خواهد بود. فعالان بازار فولاد چین انتظار دارند دولت چین در این شرایط شیوع کرونا بیشتر از زیر ساخت ها برای حمایت از اقتصاد خود استفاده کند. درصد کمی نیز امیدوار بودند تولید صنایع تاثیری جدی بر تقاضای فولاد چین در سه ماهه دوم سال جاری بگذارد.

این نظر سنجی موسسه پلاتس بین ۳۲ شرکت چینی در ۲۳ تا ۲۵ ماه مارس سال جاری صورت گرفت و شامل فولادسازان چینی، تجار داخلی و بین المللی و شرکت های معدنی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها