• ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 3054
نفت

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به محدود ماندن عرضه در بحبوحه تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا و نقاط دیگر جهان، صعود کرد و به روند افزایشی هفته گذشته ادامه داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۷ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز جمعه ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت ۷۱ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص بازار جهانی روز جمعه ۱.۱ درصد صعود کرده بود.

به گفته تتسو ایموری، مدیرعامل شرکت مدیریت صندوق ایموری، با توجه به تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا در شرایطی که عرضه محدود مانده است، فضای بازار نسبتا قوی است که باعث شده سفته بازان معاملات فروش را لغو کنند.

با گذشت بیش از یک سال افت تقاضا برای سوخت، مصرف بنزین و سوخت های دیگر در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده سوخت جهان است، به میانگین پنج ساله برگشته است.

در این بین، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل های حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در هفت هفته اخیر کاهش پیدا کرد.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا روز جمعه اعلام کرد مدیران سرمایه معاملات خرید نفت آمریکا را در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر افزایش داده اند.

قیمت های نفت همچنین از نگرانیها نسبت به کمبود عرضه زغال سنگ و گاز در چین، هند و اروپا و افزایش تقاضا برای دیزل و نفت کوره به منظور تولید برق، پشتیبانی شده است.

بر اساس گزارش رویترز، اما تحلیلگران هشدار دادند که ممکن است قیمت های نفت در هفته‌های آینده اصلاح شود زیرا رشد چشمگیر قیمت ها، احتیاط در بازار را افزایش داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها