Captureyyyyy.PNG

افت شاخص ها در چین به چهارمین هفته متوالی رسید و این بازار را با سنگین ترین مدت زمان کاهش افت شاخص ها نسبت به دو سال اخیر رو به رو کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افت قیمت فلزات اساسی و تضعیف یوان چین به دلیل نگرانی از توقف برنامه های محرک اقتصادی در این کشور، موجب سقوط سنگین شاخص ها شد.

در این بازار، شاخص شانگهای هفت روز معاملاتی گذشته را در مجموع با افت ۲.۶ درصدی به پایان برد، در حالی که افت قیمت سهام شرکت های مواد اولیه و انرژی بیشترین نقش را در سقوط این متغیر ایفا کردند.

در این بین، شاخص هنگ سنگ متعلق به شرکت های چینی افت ۱۰ درصدی را از ماه آپریل تا کنون به ثبت رساند.

این در حالی است که آمارهای مربوط به وام های اخذ شده و عرضه نقدینگی در کشور چین در ساعات کاری روز جمعه منتشر خواهد شد و آمار تولیدات صنعتی و خرده فروشی نیز روز شنبه در اختیار عموم قرار می گیرد.

شاخص معیار بازار چین از ابتدای سال جاری تا به حال افت ۲۰ درصدی داشته و بازار این کشور را به عنوان منفی ترین بازار در میان ۹۵ شاخص معیار بلومبرگ معرفی کرده است.

آمارهای منتشر نشان می دهد که بهبود اوضاع اقتصادی چین در ماه مارچ نتوانست به ماه آپریل سرایت کند و اقتصاد این کشور با افت تولید و محقق نشدن پیش بینی ها دوباره با روند نزولی همراه شد.

براین اساس، در آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه شاخص شانگهای چین تنها توانست با رشد ۰.۱ درصدی همراه شود در حالی که شاخص CSI در این کشور با تغییرات اندکی معاملات را خاتمه داد.

معاملات روز جمعه موجب شد تا شاخص هنگ سنگ متعلق به شرکت های چینی نیز کاهش ۱ درصدی را از آن خود کند در حالی که بورس هنگ کنگ با افت ۰.۹ درصدی شاخص اصلی رو به رو شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها