pic-22612-1453214234.jpg

شاخص LME که شش فلز صنعتی را دنبال می‌کند، در بالاترین سطح یکساله خود قرار دارد و از هفته گذشته و پس از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت، در روندی صعودی قرار گرفته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، فلز مس که در لوله‌ها و سیم‌ها استفاده می‌شود در بورس فلزات لندن با رشدی ۰.۳ درصدی ۴.۸۸۰ دلار برای هر تن و در بورس سنگاپور نیز ۴.۸۷۱ دلار معامله شد. هر تن قلع نیز با رشدی ۰.۶ درصدی به روند فوق‌العاده خود در سه‌ماهه سوم سال جاری ادامه داد. سرب نیز با افزایش قیمت مواجه شد در حالی که روی افت قیمت را تجربه کرده و قیمت آلومینیوم نیز تغییر چندانی نکرد.

بر اساس گزارش دفتر ملی آمار چین در روز شنبه، شاخص مدیران خرید تولید چین، به عنوان شاخص رسمی تولید کارخانه‌ها، برای دومین ماه متوالی در بالاترین سطح دو سال اخیر خود باقی ماند و بخش خدمات نیز با رشد مواجه شد. این هفته، بازارهای چین به دلیل تعطیلات ملی در این کشور بسته هستند.

اریک نورلند، مدیر اجرایی و اقتصاددان شرکت CME اعلام کرد: «ارقام PMI به طرز غیر قابل انکاری برای فلزات سودمند بوده‌اند. این ارقام قدرتمند در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده‌اند».

شرکت پن‌پاسیفیک، بزرگترین تولیدکننده مس ژاپن اعلام کرد،‌ تقاضای مس در سال ۲۰۱۷ در حدود ۵۲ هزار تن بیش از تولید خواهد بود. این در حالی است که در سال جاری با عرضه مازاد ۱۱۰ هزار تنی مواجه بودیم. همچنین این شرکت پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۰ معادل ۴۶ درصد رشد خواهد داشت.

در فیلپین، قیمت نیکل با افتی ۰.۶ درصدی مواجه شد. این در حالی است که این کشور که تقریبا یک پنجم تولید جهانی را در اختیار دارد در سال جاری با افت ۱۸ درصدی تولید مواجه شده است.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها