مصطفوی

 فعال بازار زعفران گفت: بازوی مهم برای راه اندازی سازمان جهانی زعفران از سوی ایران، بورس کالاست چراکه برای بحث قیمت دهی به بازار داخلی و خارجی و همچنین تعریف استانداردهای زعفران ایران باید از ظرفیت های بورس کالا استفاده کنیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین جشنواره تولید کنندگان و مدیران جوان و یازدهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت،‌ معدن و تجارت ایران ۲۵ آذرماه جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم سید احسان مصطفوی نژاد پس از انتخاب به عنوان تولیدکننده برتر جوان کشور به لزوم راه اندازی سازمان جهانی زعفران با نام «اوسک» از سوی ایران اشاره کرد و گفت: تولید و صادرات زعفران دنیا با توجه به سهم بیش از ۹۰ درصدی ایران از تولید جهانی باید از سوی کشورمان مدیریت شود و برای این مهم، نیازمند سازمانی جهانی همچون اوپک هستیم تا تولیدکنندگان زعفران دنیا با محوریت ایران گردهم آیند.

طراح اوسک زعفران با تاکید بر اینکه برای تشکیل سازمان جهانی تولید و صادرات زعفران با نام اختصاری «اوسک» نیازمند یک خرد جمعی از سوی همه فعالان بازار زعفران کشور هستیم، گفت: از جمله زیرساخت های مهم برای راه اندازی اوسک، آموزش کشاورزان در حوزه های مختلف از جمله استانداردسازی محصولات است. همچنین بازوی مهم برای راه اندازی این سازمان، بورس کالاست چراکه برای بحث قیمت دهی به بازار داخلی و خارجی باید از ظرفیت های بورس کالا استفاده کنیم.

مصطفوی نژاد ادامه داد: از طریق معاملات بورس کالا می توانیم استانداردها را تعریف کنیم که اگر به همت مسوولان، استانداردسازی و عرضه و تقاضای بورس، ملاک معاملات زعفران داخلی قرار گیرد به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین زیرساخت ها برای راه اندازی اوسک زعفران پایه گذاری شده است. 

این صادرکننده نمونه کشور که در حضور مسوولان ارشد کشور همچون علی اقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب و مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس سخن می گفت، اذعان داشت: به عنوان کوچکترین عضو خانواده صنعت و معدن و تجارت جوانان کشور پیشنهاد می کنم تا رهبر معظم انقلاب در صورت صلاحدید شعار سال آینده را با مضمون «رونق تولید همراه با جوان باوری و جوان یاوری» اعلام کنند تا شاهد عبور از گردنه های سخت اقتصادی و رونق تولید به همت جوانان کشور باشیم.

براساس این گزارش، راه اندازی سازمان جهانی تولید و صادرات زعفران «اوسک» که از سازمان جهانی اوپک الگو گرفته است، یک پروژه ملی به شمار می رود که به تازگی نیز حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در اهمیت راه اندازی این سازمان اعلام کرده است که «بنا به پیشنهاد تجار بزرگ ایرانی، سازمان بین المللی به نام «اوسک» در حوزه زعفران در حال ایجاد است تا کشورهای تولید این محصول در دنیا با ابتکار عمل ایران گردهم جمع شوند؛ در صورتی که بتوانیم اوسک را شکل دهیم می توانیم بازار بین المللی زعفران را از دست اسپانیا خارج کنیم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها