فولاد

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: رشد تولید فولاد خام ایران همچنان دو برابر رشد جهانی است. بر این اساس در ۱۱ ماه نخست سال۲۰۱۹ میلادی به ۵.۳ درصد رسید در حالی که تولید جهانی این محصول شاهد رشد ۲.۷ درصدی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از انجمن جهانی فولاد طی ۱۱ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۲۲میلیون و ۴۵۲هزارتن)، ۵.۳ درصد رشد نشان می دهد.

هرچند تولید فولاد خام ایران در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی با کاهش ۲.۶ درصدی به۲ میلیون و ۱۳۰ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار تن بود.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، با یک درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۷ میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید. این رقم در نوامبر سال گذشته ۱۴۹میلیون و ۳۵۶ هزار تن ثبت شد.

طی ۱۱ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب چین با تولید ۹۰۴ میلیون و ۱۷۷ هزارتن، هند با ۱۰۱ میلیون و۹۵۴ هزار تن، ژاپن با ۹۱میلیون و ۵۲۷ هزار تن، آمریکا با ۸۰ میلیون و ۶۱۵ هزار تن و کره جنوبی با ۶۶ میلیون و ۳۲ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها