گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته گذشته بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران معامله گران بیش از یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۸۰۰ گواهی سپرده را بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال معمولی، زیره سبز و پسته معامله کردند و ارزشی بیش از ۴۶۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال را به ثبت رساندند. نکته جالب توجه در معاملات هفته گذشته اختصاص ۷۰ درصد ارزش کل معاملات به دادوستد گواهی سپرده سکه طلا بود.

به گزارش «کالاخبر»،  بررسی آمار معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی نشان می دهد که معامله گران با معامله ۷۰ هزار و ۸۱۰ گواهی سپرده سکه طلا ارزش ۳۲۶ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی را در بازار رقم زده اند. با ثبت این آمار معاملاتی، بیش از ۷۰ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی بازار  گواهی سپرده کالایی را به این دارایی پایه اختصاص یافت تا با معامله ۷۰۸۱ قطعه سکه طلا هفته ای طلایی برای این بازار رقم بخورد.

طی معاملات هفته گذشته معامله بیش از یک میلیون و ۷۷ هزار گواهی سپرده زعفران نگین در حالی ارزشی بیش از ۹۳ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال را در پی داشت که معامله این تعداد گواهی معادل دادوستد بیش از ۱۰۷۷ کیلوگرم محصول بوده است.

معامله نزدیک به ۵۰ هزار گواهی سپرده زعفران پوشال معمولی نیز ارزشی حدود ۳.۴ میلیارد ریال را برای ۵ نماد معاملاتی رقم زد.

طی هفته گذشته ۴۱ هزار و ۸۸۶ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ نیز در بازار معامله شد و ارزش بیش از ۳۸ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریالی را برای سه نماد معاملاتی به ثبت رساند.

همچنین معامله گران تعداد ۲۳۰۶ گواهی سپرده زیره سبز را در حالی دادوستد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۷۵۳ میلیون ریال رشد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها