ناصرپور

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: درخواست تاسیس دو صندوق کالایی در حوزه کشاورزی به سازمان بورس ارائه شده و مورد موافقت قرار گرفته و به زودی وارد مرحله پذیره‌نویسی می‌شوند؛ این صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری روی همه کالاهای کشاورزی که گواهی سپرده برای آن ها تعریف شده است را دارند.

به گزارش «کالاخبر»، علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» با اعلام این خبر عنوان کرد: عمده تمرکز ما بر این رویکرد است که بازار را عمق بخشیده و از صندوق‌های کالایی حداکثر استفاده را ببریم، آن هم در شرایطی که با ورود محصولات دیگر از جمله محصولات کشاورزی پتانسیل رونق بیشتر معاملات و فضا برای ایجاد صندوق‌های کالایی جدید ایجاد خواهد شد. این فرآیند نیازمند همراهی سایر فعالان بازار است که طبیعتا لازم است نهادهایی در بازار باشند که درخواست این صندوق‌ها را ارائه کنند. 

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه درحال حاضر درخواست دو صندوق کالایی در حوزه کشاورزی به سازمان بورس ارائه شده است که تقریبا مراحل نهایی آن درحال طی شدن است تا به زودی وارد مرحله پذیره‌نویسی شوند. هر دوی این صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری روی همه کالاهای کشاورزی را که گواهی سپرده برای آن تعریف شده است، دارند. از این رو انتظار داریم به زودی شاهد راه‌اندازی این دو صندوق در حوزه بخش کشاورزی و کالاهای آن باشیم. تلاش ما این است که بتوانیم این صندوق‌ها را در حوزه سایر کالاهایی که در بورس کالایی ایران مورد معامله قرار می‌گیرند توسعه دهیم و این‌گونه در جهت تعمیق بستر معاملاتی بورس کالا گام برداریم.

  اقبال معامله‌گران به ابزارهای مالی گوناگون

مدیر توسعه بازار بورس کالای ایران در ادامه به موضوع حجم معاملاتی این ابزارهای مالی اشاره کرد و گفت: در سال جاری و حتی سال‌های پیش از آن گواهی سپرده سکه طلا و صندوق‌های آن و همچنین معاملات آپشن آن که در حال حاضر وجود دارد، به میزان قابل توجهی مورد استقبال معامله‌گران قرار گرفتند. باتوجه به آنکه نوسان قیمتی جزء جدایی‌ناپذیر بازار است، تکانه‌های قیمتی به هر سمتی که باشد در بازار وجود دارد. به‌رغم این موضوع انتظار ما این است که همچنان رونق معاملاتی دراین بازارها دیده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها