معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: بعد از عرضه صندوق‌های طلا حالا نوبت به عرضه صندوق‌های کالایی کشاورزی رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ناصر پور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، اظهار کرد: بعد از پذیرش و عرضه صندوق‎های طلا در بورس کالا حالا نوبت به عرضه صندوق‌های کالایی در بخش کشاورزی رسیده، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد در بحث صندوق‌های کالایی این است که اکنون سه صندوق در بورس پذیرش شده‌اند و فرآیند پذیره نویسی آن‌ها در دست بررسی است.

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که حداکثر طی دو هفته آینده فراینده پذیره نویسی صندوق‌های کالایی آغاز شود، وجه داخل این صندوق‌ها از طریق بازار سرمایه تامین می‌شود، صندوق‌های کالای کشاورزی با اتخاذ این وجوه با تحریک سمت تقاضا سبب پایدار سازی قیمت محصولات می‌شوند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقصادی بورس کالای ایران تصریح کرد: اکنون معاملات این صندوق‌ها فقط مبتنی بر کالاهایی کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند و شامل کشمش، خرما، زعفران و سایر اقلام است.

ناصر پور گفت: افراد سرمایه گذار می‌آیند و سهم‌های حاضر در صندوق‌ها را خریداری می‌کنند و از این طریق سرمایه‌ای را وارد بازار می‌کنند که همین امر به ثبات بازار کشاورزی کمک می‌کند، البته این صندوق‌ها در قالب صندوق‌های ETF هستند با توجه به آنکه این صندوق‌ها وجوه قابل توجهی را در اختیار دارند به همین علت اشخاصی آن را بازارگردانی می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان در رابطه با میزان منابع اختصاص داده شده به امر بازار گردانی صندوق‌های کالایی، بیان کرد: اینکه تعهد آن‌ها به چه نحو و منابع اختصاص یافته به چه میزان باشد و سایر موارد از طریق سازمان بورس مشخص می‌شود و در حال حاضر اطلاعاتی در این رابطه منتشر نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها