• ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 45349
طلا

در حالی که خوش بینی ایجاد شده در بازار در مورد ساخت دومین واکسن مقابله با کرونا موجب خنثی شدن تاثیرات افت ارزش دلار و نگرانی از رشد جهانی موارد ابتلا به کرونا گشته است، قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۸۸ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۱۰ درصد افت به ۱۸۸۶ دلار رسید.

هان تان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به تولید واکسن در حال کاهش تقاضا برای خرید طلاست.»

وی افزود، هرچند ممکن است دستور کار دموکرات ها در سنا به ارائه یک بسته محرک مالی بزرگتر و تقویت قیمت طلا منجر شود، اما ترمیم اقتصاد آمریکا در نتیجه تولید واکسن می تواند جان تازه ای به دلار ببخشد و قیمت طلا را تا محدوده ۱۸۵۰ دلار عقب براند.

شاخص ارزش دلار امروز با ۰.۱ درصد کاهش همراه بود و مانع از افت بیشتر قیمت طلا شد. روز دوشنبه پس از آنکه شرکت مادرنا اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت ۹۴.۵ درصد در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر بوده، قیمت فلز زرد شاهد افت ۱.۳ درصدی بود. این دومین شرکتی است که از پیشرفت قابل توجه در ساخت واکسن کرونا خبر می دهد.

در همین حال، شاخص های سهام در بورس های آسیایی به دلیل خوش بینی به ساخت واکسن امروز شاهد رشد بی سابقه ای بود. اما به گفته مارگارت یانگ، فضای مالی وپولی همچنان انبساطی است و احتمالا تا بهار ۲۰۲۱ در همین وضعیت باقی بماند. چنین شرایطی در کوتاه مدت سبب تقویت طلا می شود. قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اقدامات محرک مالی بانک های مرکزی بیش از ۲۴ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها