پتروشیمی

شرکت اوام‌وی (OMV) اتریش اعلام کرد که تولید گازوئیل، بنزین و نفت حرارتی را به حداقل می‌رساند و به سمت تولید سوخت جت و محصولات پتروشیمی گام بر می دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، راینر سیله، مدیرعامل اوام‌وی گفت: این شرکت تا پیش از سال ۲۰۲۲ میلادی سهم جدیدی نمی‌خرد و این در حالی است که راهبرد انتقال به یک گروه متمرکز بر تولید مواد شیمیایی با استفاده کمتر از مواد اولیه نفت خام را دنبال می‌کند.

اوام‌وی در ماه اکتبر خرید سهام ۴.۷ میلیارد دلاری بورئالیس را که بر روی صنایع ساخت پلاستیک و مواد مخصوص متمرکز است، نهایی کرد.

در همین حال، شرکت انگلیسی بی‌پی در ماه ژوئن بخش تجارت حوزه پتروشیمی خود را به قیمت ۵ میلیارد دلار فروخت.

در حالی که دیگر شرکت‌های نفت و گاز ازجمله بی‌پی و شل در حال تبدیل به تأمین کنندگان گسترده انرژی و بازرگانی هستند و تمرکز خود را روی پروژه‌های توسعه انرژی تجدیدپذیر گذاشته‌اند، اوام‌وی از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی اجتناب می‌کند.

سیله گفت: آیا من بازار برق را بهتر از Eon یا RWE درک می‌کنم؟ بی‌گمان خیر، اوام‌وی به دنبال تمرکز بر تقویت فعالیت‌های خود در بخش تولید مواد شیمیایی است زیرا مزایای رقابتی زیادی دارد.

بورئالیس با فناوری Borstar (برای ساخت پلی‌اتیلن و پلی پروپیلن) یک رهبر فناوری در این زمینه به شمار می‌آید و به جرات می توان گفت آنها فناوری داخلی تولید این گونه محصولات را دارند.

سیله گفت: اوام‌وی تولید گازوئیل، بنزین و نفت حرارتی را به حداقل می‌رساند و به سمت تولید سوخت جت و محصولات پتروشیمی گام بر می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها