مس

میزان تولید زنجیره مس جهان طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۱، در مسیر افزایشی بود به گونه ای که تولید معادن مس با رشد ۲.۴ درصدی به ۱۹.۲ میلیون تن و ظرفیت این معادن با افزایش ۴.۳ درصدی به ۲۳.۷ میلیون تن رسید. میزان تولید مس تصفیه شده نیز با ۱.۳ درصد رشد به ۲۲.۷ میلیون تن نزدیک شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۹ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۸ میلیون و ۷۸۸ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۴ درصدی تولید است.

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۰۰ تن «اروپا» و ۸۴۵ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۳ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۷۵۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۲ میلیون و ۷۶۹ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴.۳ درصدی است.

افزایش ۱.۳ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۲۲ میلیون و ۶۹۲ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۲ میلیون و ۳۹۸ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۱.۳درصدی است.

افزایش حدود ۱.۱ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۷ میلیون و ۵۷۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۷ میلیون و ۲۶۳ هزار تن)، حدود ۱.۱ درصد افزایش یافت.

تجربه عبور قیمت جهانی مس از ۱۰ هزار دلار

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس روز چهارشنبه گذشته به حدود ۱۰ هزار و ۷ دلار در تن رسید. این رقم امروز (۷ اسفند ۱۴۰۰)، به ۹۹۰۱ دلار در تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها