• ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
  • کد خبر: 72648
نیکل

تولید معادن نیکل اندونزی در سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد ۳۰ درصدی و رسیدن به یک میلیون تن بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS میزان تولید معادن نیکل اندونزی با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به یک میلیون تن افزایش یافت. در همین حال این کشور جایگاه نخست تولید نیکل در جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین میزان تولید جهانی معادن این ماده معدنی از ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش یافت. طی این مدت، فیلیپین با تولید ۳۷۰ هزار تن در رتبه دوم و روسیه با تولید ۲۵۰ هزار تن نیکل در رتبه سوم تولید این ماده معدنی در جهان ایستادند.

عنوان چهارمین تولیدکننده نیکل جهان نیز طی سال ۲۰۲۱ میلادی به کالدونیای جدید با تولید ۱۹۰ هزار تن از این ماده معدنی اختصاص یافت. همچنین استرالیا با تولید ۱۶۰ هزار تن و کانادا با تولید ۱۳۰ هزار تن به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم قرار گرفتند.

معادن چین با تولید ۱۲۰ هزار تن و معادن ایالات متحده آمریکا نیز با تولید ۱۸ هزار تن نیکل به ترتیب هشتمین و نهمین تولیدکننده برتر جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به ثبت رسیدند.

میزان ذخایر جهانی معادن نیکل جهان ۹۵ میلیون تن اعلام شده است که استرالیا و اندونزی هر یک با ۲۱ میلیون تن ذخایر دارای بیشترین میزان از این ماده معدنی در جهان هستند.

۷۰ درصد مصرف نیکل جهان در ساخت فولادهای زنگ نزن، ۹ درصد در ساخت آلیاژهای غیرآهنی،۸ درصد در آبکاری، ۹ درصد در آلیاژهای فولاد و ریخته گری، ۳ درصد در ساخت باتری و یک درصد نیز شامل سایر موارد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها