خواجه نصیری گفت: پتروشیمی آبادان با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری توانست منابع مالی مورد نیاز خود را از مسیر بورس کالای ایران و با بهره گیری از اوراق سلف تامین کند و باید گفت که استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری از طریق بازار سرمایه یک مزیت برای شرکت های مختلف است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به منظور تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور و اجرای مصوبه های دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و بورس های کالایی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی، انتشار اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت بورس کالای ایران محقق شد.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه آرمان با اعلام خبر فروش موفق اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان در کمتر از یک دقیقه در بورس کالای ایران اظهار کرد: تمام ٢٥ میلیارد تومان عرضه مرحله نخست این اوراق به فروش رسید و مرحله دوم عرضه تا ١٥ روز دیگر انجام خواهد شد.

وی افزود: برای خرید این اوراق ٢ برابر میزان عرضه، تقاضا وجود داشت و این نشان دهنده اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور است و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در این بازار تامین مالی شرکت ها و نیز طرح های توسعه ای در صنعت نفت و به ویژه طرح های پتروشیمی شتاب خواهد گرفت.

خواجه نصیری ادامه داد: پتروشیمی آبادان با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری توانست منابع مالی مورد نیاز خود را از مسیر بورس کالای ایران و با بهره گیری از اوراق سلف تامین کند و باید گفت که استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری از طریق بازار سرمایه یک مزیت برای شرکت های مختلف است.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان اظهار کرد: امیدواریم سایر شرکت های پتروشیمی نیز از قابلیت های موجود در بازار سرمایه استفاده کنند تا این صنعت ارزش آفرین بتواند به هدف های پیش بینی شده خود دست یابد.

سود روز شمار ٢٣ درصدی

براساس این گزارش، در اوراق سلف موازی استاندارد، امکان تامین مالی بلندمدت یک و چند ساله مجتمع های پتروشیمی فراهم شده است و بر این اساس، شرکت پتروشیمی آبادان با انتشار اوراق استاندارد پی وی سی بصورت یکساله، به میزان ٥٠ میلیارد تومان سرمایه در گردش خود را تامین می کند.

همچنین این اوراق با نام و معاف از مالیات بوده و حداقل سود ٢٤ درصد و حداکثر سود ٢٧,٥ درصد برای آن تضمین شده است و در طول دوره نیز نرخ بازده این اوراق ٢٣ درصد بصورت روزشمار می باشد. انتشار اوراق سلف استاندارد پی وی سی در دو مرحله و در روزهای ٩ و٢٣ آبان انجام می شود.

منبع: شانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها