• ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
  • کد خبر: 58511
طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد سه هفته اخیر ایستاد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۸۱۴ دلار و ۷۸ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۷ ژوئن بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۰۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر موسسه آی ان جی، کاهش بازده اوراق قرضه مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. همزمان شاهد ضعف اندک دلار آمریکا در اوایل معاملات صبح چهارشنبه بودیم که مطمئنا در پشتیبانی از رشد قیمت طلا موثر بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایین ترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر قرار گرفت. بازده پایین تر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را کمتر می کند.

شاخص دلار پس از افزایش ۰.۴ درصدی در معاملات روز گذشته، در معاملات روز جاری اندکی کاهش یافت و در ۹۲.۵۱۵ واحد قرار گرفت.

فعالان بازار اکنون منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است که ممکن است سیگنال های بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

نرخ های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک نظرسنجی نشان داد فعالیت صنعت خدمات آمریکا رشد ملایمی در ژوئن داشته و احتمالا به دلیل کمبود کارگر و مواد اولیه در مضیقه قرار گرفته و به ادامه انباشت کارهای نیمه تمام منجر شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۲۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۷۸۳ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۰۸۶ دلار و ۴۹ سنت ایستاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها