• ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 58326
طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ارزش دلار، به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. اکثر بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات روز استقلال بسته بودند.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، این عمدتا ضعف ارزش دلار آمریکاست که قیمت طلا را تقویت کرده است. طلا پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ژوئن، ریزش قیمت بیش از حدی پیدا کرد و اکنون که انتظارات برای افزایش زودتر از موعد نرخ های بهره در قیمت ها لحاظ شده است، خریداران به بازار برگشته اند. با این حال پتانسیل صعودی طلا ممکن است با توجه به سیاستهای پولی جهانی که به افزایش نرخ های بهره متمایل شده اند، محدود باشد. تصور نکنید قیمت ها بزودی به سطحی که اوایل ژوئن داشتند برمی گردند.

شاخص ارزش دلار ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب کاهش یافت و از بالاترین رکورد سه ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت.

بازار در هفته جاری منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است که ممکن است سیگنال های بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند. پیش بینی ماه گذشته سیاستگذاران آمریکایی از احتمال آغاز افزایش نرخ های بهره در سال ۲۰۲۳ باعث سقوط قیمت اونس طلا به پایین ۱۸۰۰ دلار شد.

نرخ های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه در آستانه تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای تعدیل برنامه محرک مالی خود در سطح بالاتری گشوده شدند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۸۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و ۱۱۰۸ دلار و ۵۲ سنت معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها