ساختمان جديد

در هفته گذشته شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که از مهم ترین عناوین آن ها می توان به «برگزاری آیین راه اندازی معاملات آتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا و عرضه سیمان»، «آغاز عرضه های سیمان از سوی هلدینگ غدیر»، «لزوم فراهم کردن راه اندازی مجدد معاملات آتی سکه» و «ابلاغیه وزیر صمت برای توسعه صادرات کالاها از بورس کالا» اشاره کرد.

اتحاد ارکان بازار سرمایه در مخالفت با قیمت گذاری دستوری

به گزارش «کالاخبر»؛ حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به روند توسعه معاملات کالاها در بورس کالا از جمله ورود سیمان طی سه ماه سال جاری گفت: بخشی از توسعه معاملات بورس کالا و ورود کالاهای جدید، مرهون حمایت های ارکان بازار سرمایه در مخالفت با قیمت گذاری دستوری بوده است به طوریکه امروز حجم معاملات سیمان از مرز یک میلیون تن در یک ماه گذشته عبور کرد و در سه ماهه امسال نیز در آماری قابل توجه حجم معاملات بازار فیزیکی بورس کالا از ١٠ میلیون و ٦٠٠ هزار تن گذشته است.

بورس کالا راه اندازی مجدد قرارداد آتی سکه را پیگیری کند

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از بورس کالا می خواهم علاوه بر توسعه بازار مشتقه و ورود دارایی های جدید، با جدیت راه اندازی مجدد قرارداد آتی سکه را پیگیری کند تا ابزارهای کاملی را در اختیار فعالان حوزه طلا قرار دهیم و فعالان بازار قادر باشند ریسک های خود را مدیریت کنند.

۳۰ میلیون تن سیمان گروه شستا به بورس کالا می آید

محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا گفت: بیش از ۳۰ میلیون تن سیمان هلدینگ های شستا در راه بورس کالاست و سایر کالاها از جمله تایر نیز به زودی با ورود گسترده به بورس کالا از مشکلات قدیمی بازار از جمله فاصله قیمت بازار آزاد و شرکت ها رهایی پیدا می کند. مدیرعامل شستا افزود: در مسیر شفافیت و ورود کالاها به بورس کالا با افرادی مواجه هستیم که با پول خرج کردن در تریبون های رسمی و غیر رسمی هیاهو ایجاد کرده و موضوعات خلافی را مطرح می کنند، در این زمینه انتظار داریم با ورود دستگاه قضا، با مخالفان شفافیت اقتصادی برخورد قاطع شود.

حضور پررنگ هلدینگ غدیر در بورس کالا

امیرعباس حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: یکی از بنیان‌های اساسی توسعه یافتگی، شفافیت است و توسعه یافتگی بدون شفافیت امکان پذیر نیست به همین دلیل لابی های قدرت که با استفاده از ثروت انجام می شود سعی دارند تا شفافیت در کشور جاری نشود و توسعه یافتگی کاریکاتوری شکل بگیرد.

حسینی با بیان اینکه بورس کالا ابزار اصلی ایجاد شفافیت در مبادلات کالایی است، گفت: حضور هلدینگ غدیر در بورس کالا بیش از گذشته خواهد شد به طوریکه همکاران ما در هلدینگ سیمان غدیر خود را متعهد می دانند تا عرضه حدود ۵ میلیون تن سیمان را در بورس کالا انجام دهند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد و از این طریق این تجربه موفق پایدار باشد.

کل مبادلات سیمان سیدکو بورسی می شود

امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خبر داد با هماهنگی و تفاهم انجام شده با بورس کالا، تمامی کارخانه های سیدکو (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان)، تمام عرضه و توزیع سیمان در زیرمجموعه های سیدکو از مسیر بورس کالا انجام می شود که البته در خصوص سایر حوزه کالایی در گروه توسعه ملی، همین رویه طی خواهد شد و امیدواریم با وجود برخی سنگ اندازی ها بتوانیم در تحقق شفافیت و مبارزه با مخالفان شفافیت اقتصادی، پیروز میدان باشیم.

موافقت سهامداران با افزایش ١٠٠درصدی سرمایه بورس کالا

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بورس کالای ایران در حالی ۱۳ تیر ماه در محل سالن همایش های رازی برگزار شد که سهامداران با رأی اکثریت، عملکرد این شرکت را مورد تایید قرار دادند و تقسیم سود ۱۵۰ ریالی و افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت را به تصویب رساندند.

جای خالی فلزات در بازار گواهی سپرده کالایی

مدیرعامل کارگزاری صبا تأمین معتقد است که معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران به زودی و در پی آگاهی فعالان صنعت از مزایای این ابزار معاملاتی با رونق چشمگیری مواجه خواهد شد به طوریکه ورود فلزات به این معاملات می تواند جذابیت بالایی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داشته باشد. به گفته او، تشکیل بازار نقد و روزانه قوی با حضور متقاضیان متنوع و پرتعداد باعث کشف بهینه و واقعی تر قیمت محصولات مختلف از جمله فلزات در بازار گواهی سپرده کالایی می شود.

ابلاغیه وزیر صمت برای توسعه صادرات کالاها از بورس کالا

وزیر صمت تصمیمات پنجاهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات را ابلاغ کرد که از نکات مهم این ابلاغیه، توسعه صادرات کالاهای صنعتی و معدنی در قالب معاملات رینگ صادراتی بورس است.

علیرضا رزم حسینی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزاری مختلف کابینه و برخی معاونان آن ها و روسای اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، تصمیمات پنجاهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات را ابلاغ کرد از نکات مهم این ابلاغیه رزم حسینی می توان به توسعه صادرات کالاها در قالب معاملات رینگ صادراتی بورس کالا با توجه به وجود سیستم یکپارچه صادراتی محصولات بین گمرکات، بانک مرکزی، بورس کالا و اتاق بازرگانی ایران اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها