• ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 60205
صندوق طلا

دورنمای قیمت طلا در پی تاکید رییس بانک مرکزی آمریکا بر حفظ سیاست پولی انبساطی، بهبود یافت اما آیا این فلز ارزشمند می تواند پس از ریزش دو رقمی روز جمعه، نیروی صعودی خود را حفظ کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، تحلیلگران به کیتکونیوز اعلام کردند که باید آمار اشتغال آمریکا را دید که قرار است روز جمعه منتشر شود. اظهارات چهارشنبه گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا به سرعت به عنوان موافق پایین ماندن نرخهای بهره تفسیر شد. وی به خبرنگاران گفت: آمریکا هنوز به پیشرفت قابل ملاحظه ای برای پیگیری تعدیل برنامه های محرک مالی نرسیده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: وقتی موضوع طلا مطرح می شود، من به بعضی از واکنشهای بازار متمرکز می شوم. بازده واقعی به محدوده منفی تری سقوط کرده و طلا منتظر است تا ببیند بانک مرکزی آمریکا چه اقدامی می کند. بزرگترین ریسک متوجه طلا، تعدیل زودتر از حد انتظار خرید اوراق قرضه است. اما تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال این دیدگاه را تقویت می کند که بانک مرکزی آمریکا همچنان تا رسیدن به پیشرفت قابل توجه از نقطه نظر بهبود بازار کار فاصله دارد.

این تغییر دورنما این دیدگاه را تحکیم می کند که نرخهای بهره برای مدت طولانی تری پایین خواهند ماند و این برای طلا خوب است. پاول همچنین به کرونای دلتا اشاره کرد که به منزله ریسک فزاینده برای رشد اقتصادی در نیمه دوم سال است.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: در حال حاضر هیچ برنامه زمانی مشخصی در خصوص زمان آغاز تعدیل محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد و این بانک اذعان کرده که نوع دلتای ویروس کرونا ممکن است مشکل ساز شود. این امر به کاهش کم سابقه نرخهای بهره واقعی منتهی شد که عامل اصلی افزایش قیمت طلا و نزول ارزش دلار آمریکا بوده است.

تحلیلگران احتمال عقب نشینی بیشتر قیمت طلا را منتفی نمی دانند. طلا در معاملات بعدازظهر جمعه با سودگیری قابل توجه در پی رشد ارزش دلار روبرو شد. در نهایت بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸ دلار و ۶۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۱۸۱۷ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. با این حال اگر طلا بتواند این کاهش را جبران کند، ممکن است بتواند تا سطح ۱۸۵۰ دلار یا حتی ۱۸۷۰ دلار پیشروی کند.

میلک گفت: ما به میانگین قیمت ۵۰ روزه رسیده ایم. سطح مقاومت بعدی ۱۸۵۲ دلار است و اگر آمار اقتصادکلانی که هفته جاری منتشر می شوند، مطلوب نباشند طلا ممکن است موفق شود به ۱۸۵۲ دلار برسد.

مویا گفت: سطح بعدی که باید شکسته شود، ۱۸۳۸ دلار است. به محض این که این سطح شکسته شود، طلا به سمت ۱۸۵۰ دلار خواهد رفت و اگر بالای سطح ۱۸۵۰ دلار بسته شود، راه برای خرید فنی بیشتری هموار می شود و مقاومت زیادی تا سطح ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ دلار وجود نخواهد داشت. وی پیش بینی کرد در بلندمدت، طلا از پتانسیل صعود تا سطح ۱۹۰۰ دلار تا چند ماه دیگر برخوردار است.

مهمترین رویداد هفته جاری که می تواند صعود یا نزول قیمت طلا را به دنبال داشته باشد، گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ژوییه است. پیش بینی می شود آمار رسمی نشان دهد ۹۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر آمریکا در ژوییه بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند، برای طلا منفی خواهد بود. از سوی دیگر اگر آمار اشتغال ماهانه مایوس کننده باشد، طلا به راحتی می توانند به سطح ۱۸۵۲ دلار صعود کند.

گزارش مهم دیگر آمار متقاضیان بیمه بیکاری است که به گفته تحلیلگران، باید به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد تا بانک مرکزی آمریکا بتواند تعدیل برنامه محرک مالی را آغاز کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، مویا گفت: اضطراب به بازار سهام برگشته و سرمایه گذاران را ممکن است ترغیب کند به سمت طلا بروند. طلا در زمان ریزش بازار سهام از تقاضا برای دارایی امن بهره می برد. به احتمال زیاد سرمایه گذاران بیشتری طلا را به جای اوراق قرضه آمریکا انتخاب می کنند. بازده اوراق قرضه بسیار پایین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها