• ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 62212
طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه گذاران در آستانه انتشار گزارش اشتغال آمریکا محتاط شده بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۰۶ درصد کاهش، به ۱۸۱۷ دلار و پنج سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۶ دلار رسید.

دلار که رابطه معکوس با طلا دارد، پس از این که روز گذشته به پایین ترین حد در بیش از سه هفته اخیر نزول کرد، در معاملات روز جاری افزایش یافت.

در میان آمار اقتصادی جدید، شاخص اعتماد مصرفی کنفرانس بُرد آمریکا ۱۱۳.۸ واحد بود که پایین‌ترین رکورد شش ماهه به شمار رفت. با توجه به این که احیای بازار کار یکی از پیش شرط های بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل خرید اوراق قرضه است، بازار اکنون منتظر انتشار این گزارش در روز جمعه است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: اشتغال جدید بالای یک میلیون، انتظارات برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را تقویت کرده و برای طلا منفی خواهد بود اما اگر آمار حدود ۷۰۰ هزار شغل باشد، نگرانی های مذکور رفع شده و قیمت طلا تقویت می شود. وی تصریح کرد طلا فاقد نیروی صعودی کافی برای فاصله گرفتن از محدوده میانگین قیمت ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه است.

در آسیا اقیانوسیه شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین چین ۴۹.۲ واحد بود که پایین‌تر از حد مطلوب بود و تولید ناخالص داخلی استرالیا بر مبنای سه ماهه ۰.۷ درصد و بر مبنای سالانه ۹.۶ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش اینوستینگ، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰.۲۶ تن رسید که پایین ترین سطح از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ثابت بود و در ۲۳ دلار و ۸۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و هر اونس پالادیم ۰.۵ درصد افزایش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها