• ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
  • کد خبر: 62404
طلا

بازار طلا نزدیک به بالاترین رکورد معاملات قرار دارد اما واکنش چندانی نمی بیند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، موسسه ISM روز جمعه اعلام کرد شاخص بخش غیرتولید در اوت ۶۱.۷ درصد بود که در مقایسه با ۶۴.۱ درصد در ژوییه کمتر بود. تحلیلگران این شاخص را ۶۱.۹ درصد پیش بینی کرده بودند.

بازار طلا رشد قیمتی که پایین سطح مقاومتی مهم پیدا کرده است را حفظ کرد و پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا که نشان داد اقتصاد این کشور عملکرد بسیار پایین تر از حد مطلوبی داشته و در اوت تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده است، قیمت طلا صعود کرد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با ۲۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت.

کاترین جاج، اقتصاددان ارشد بانک CIBC در این باره به کیتکونیوز گفت: آمار ISM و بازار کار نشان داد اقتصاد آمریکا تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا کند شده است اما این کندی ممکن است موقتی باشد. با در نظر گرفتن گزارش اشتغال مایوس کننده، گزارش ISM هم روند آهسته تر رشد تولید ناخالص داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به پیش بینی های قبلی را نشان می دهد. با این حال وضعیت فعلی ممکن است موقتی باشد و انتظار می رود روند رشد در بهار با پشت سر گذاشته شدن موج شیوع کرونای دلتا، دوباره شتاب پیدا کند.

بخش های دیگر این گزارش نشان داد شاخص فعالیت های تجاری از ۶۷ درصد در ژوییه به ۶۰.۷ درصد در آگوست کاهش یافت. همزمان شاخص سفارشهای جدید طی همین مدت از ۶۳.۷ درصد به ۶۳.۲ درصد کاهش یافت.

روند بهبود بازار کار آمریکا نسبتا بدون تغییر مانده و شاخص اشتغال به ۵۳.۷ درصد در اوت در مقایسه با ۵۳.۸ درصد در جولای کاهش یافت. با این حال شاخص مذکور اهمیت کمتری نسبت به گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی دارد که از سوی دولت آمریکا منتشر می شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، فشارهای تورمی هم نسبت به رکورد بالایی که داشتند اندکی کاهش پیدا کرده اند. شاخص قیمتها از ۸۲.۳ درصد در ژوییه به ۷۵.۴ درصد در اوت کاهش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها