زغال سنگ

چین واردات زغال سنگ از روسیه را به طور چشمگیری افزایش داده است تا کمبودهای ناشی از مناقشات تجاری با استرالیا را که زمانی بزرگترین تامین کننده زغال سنگ این کشور بود، جبران کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌های گمرک چین، واردات زغال سنگ این کشور در ماه سپتامبر ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و در مجموع به ۳۲.۹ میلیون تن رسید. بیشتر این واردات زغال سنگ از روسیه و اندونزی صورت گرفت.

در ماه سپتامبر، این کشور حدود ۳.۷ میلیون تن زغال سنگ حرارتی از روسیه خریداری کرد که نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۲۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، واردات زغال سنگ روسیه توسط چین از ماه می‌هر ماه افزایش یافته و نسبت به سال ۲۰۲۰ دو یا سه برابر شده است. ارقام ماهانه سال جاری نیز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه گیری کرونا است.

اقتصاد چین به طور اساسی به زغال سنگ که یکی از راه‌های تولید برق محسوب می‌شود، وابسته است. کمبود شدید زغال سنگ باعث قطع برق در ۲۰ استان این کشور در اوایل سال جاری میلادی شد.

در عین حال، پکن به دنبال کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای است، در حالی که تقاضای تولید در نتیجه بازگشایی اقتصادهای بزرگ پس از همه گیری همچنان در حال رشد است.

چین خرید زغال سنگ از استرالیا را در اواخر سال ۲۰۲۰ متوقف کرد، چرا که کانبرا از درخواست ایالات متحده برای انجام تحقیقات بین المللی در مورد نقش ادعایی پکن در شیوع کرونا حمایت کرد.

بر اساس داده‌های گمرک چین، واردات زغال سنگ حرارتی از استرالیا در سطح صفر باقی مانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها