زغالسنگ

معدنکاران زغال سنگ آمریکا از افزایش تقاضا برای این سوخت فسیلی سود برده و تقریبا همه تولیدشان تا پایان سال ۲۰۲۲ و برخی از آنها حتی تولیدشان تا سال ۲۰۲۳ را فروختند.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمتها بالاتر رفته است و طبق گزارش بلومبرگ، شرکت آرچ ریسورسز که دومین معدنکار بزرگ زغال سنگ در آمریکاست، تولید سال ۲۰۲۲ خود را ۲۰ درصد بالاتر از نرخ فعلی بازار محموله های تک فروخته است. این وضعیت نشان می دهد که افزایش امسال تقاضا برای زغال سنگ ممکن است یک وقفه کوتاه در فرآیند گذار به انرژی پاک نباشد.

ارزش سهام معدنکاران زغال سنگ تحت تاثیر افزایش تقاضا برای این سوخت فسیلی، صعود کرده است. ارزش سهام شرکت "پیبادی انرژی" که بزرگترین معدنکار زغال سنگ آمریکاست، اوایل ماه میلادی جاری ۱۷ درصد در یک روز صعود کرد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود تولید برق زغال سوز آمریکا پس از سالها کاهش، امسال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ افزایش پیدا کند. این افزایش از سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱ درصد دیده می شود. با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا خاطرنشان کرده که این روند موقتی است زیرا ۳۰ درصد از نیروگاههای زغال سنگ از سال ۲۰۱۰ بازنشسته شده اند و با حرکت آمریکا به سمت تولید انرژی پاکتر، هیچ نیروگاه زغال سوز جدیدی از سال ۲۰۱۳ ساخته نشده است.

با این حال تقاضا برای زغال سنگ از سوی نقاط دیگر جهان به خصوص آسیا احتمالا در سالهای آینده قوی می ماند و فرصتهای صادرات را ایجاد می کند. چین با نرخ سریع مشغول ساخت نیروگاههای زغال سوز جدید است و هند برای ۷۰ درصد از تولید برق به این سوخت فسیلی اتکا دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین ذخایر زغال سنگ در آمریکا کاهش پیدا کرده است. ذخایر زغال سنگ ۱۳.۲ درصد در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۸۴ میلیون تن رسید که پایین ترین میزان ذخایر زغال سنگ اوت از سال ۲۰۰۱ به شمار می رود که ثبت آماری از این دست آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها