کود

دولت روسیه در نظر دارد برای حمایت از کشاورزان این کشور صادرات کود فسفات و نیتروژن را ممنوع کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، وزارت دارایی روسیه پیشنهاد می‌کند که انواعی خاص از کودها به فهرست کالاهایی که استفاده از اظهارنامه موقت ادواری گمرکی، اظهارنامه ناقص و دوره‌ای گمرکی برای آنها ممنوع است، اضافه شود.

بر اساس این سند، این تغییرات بر صادرات کودهای نیتروژن (کد ۳۱۰۲) و دی‌آمونیوم فسفات (DAP)، مونوآمونیم فسفات (MAP) و کودهای نیتروژن، فسفر، پتاسیم (NPK) (کد ۳۱۰۵) تاثیر می‌گذارد.

روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان کودهای نیتروژن و فسفات در جهان به‌ شمار می‌آید.

این اقدام پس از افزایش اخیر قیمت جهانی این کودها رخ داده است، چین اکنون صادرات کودهای نیتروژن و فسفات را به‌منظور حمایت از عرضه داخلی متوقف کرده است.

دولت روسیه اکنون اقدام‌هایی را برای تنظیم گمرکی و تعرفه صادرات دسته خاصی از کالاها به‌منظور تثبیت قیمت‌ها در بازار داخلی روسیه اعمال می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش‌تر به دولت دستور داده بود تا یکم نوامبر مجموعه‌ای از اقدام‌ها را برای خنثی کردن پیامدهای منفی کمبود انرژی در اروپا، از جمله بی‌ثبات کردن بازار کودهای نیتروژن، محصولات متالورژی و مواد غذایی، ایجاد کند.

طبق گزارش رسانه ها، یکی از گزینه های مورد بحث در روسیه در مورد کودها، تمدید تثبیت قیمت نیترات آمونیوم (AN) برای دوره کاشت بهاره، تا ماه می ۲۰۲۲، با تضمین عرضه اولویت به بازار داخلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها