الهی فرد

قانونمند بودن رویه‌های داد و ستد، روند مطلوب تسویه معاملات، حذف تشریفات مزایده و مناقصه و شفافیت در انجام معاملات در  بورس کالا به طور خود انتظام صورت می‌پذیرد بنابراین شرایط خرید اموال تملیکی عرضه شده برای همه متقاضیان یکسان خواهد بود به طوری که طیف وسیعی از مشتریان بالقوه در سراسر کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، محمودرضا الهی‌فرد کارشناس بازارسرمایه در مورد عرضه اموال دپو شده سازمان اموال تملیکی در بورس کالا، اظهار کرد: سازمان اموال تملیکی با عرضه کالاها و اموال در اختیار و قابل عرضه خود همانند خودرو، املاک، ورقه‌های فلزی و سایر موارد در بورس کالا، از مزایای ویژه ای برخوردار خواهد شد.

او تاکید کرد: قانونمند بودن رویه‌های داد و ستد، تسویه معاملات و همچنین شفافیت در انجام معاملات در بورس کالا به طور خود انتظام صورت می‌پذیرد از سوی دیگر شرایط خرید اموال عرضه شده دولتی برای همه متقاضیان یکسان است به طوری که طیف وسیعی از مشتریان بالقوه در سراسر کشور را در بر می‌گیرد. علاوه بر آنکه عرضه در بورس کالا، امنیت معاملات و پوشش ریسک عدم انجام تعهدات طرفین داد و ستد را برابر می کند، سرعت معاملات را نیز افزایش می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بورس کالا به سبب دارا بودن زیر ساخت‌های لازم، امکاناتی را برای چنین عرضه‌هایی فراهم کرده است، این اقدام‌ دولت در رابطه با فروش اموال تملیکی، علاوه بر توسعه بازار سرمایه به ویژه افزایش حجم مبادلات بورس کالا، کمک شایانی به تسهیل و تسریع فرآیند فروش اموال تملیکی می‌کند.

الهی فرد گفت: یکی دیگر از فواید انجام معاملات در بورس، حذف تشریفات مزایده و مناقصه دولت است به گونه‌ای که این امر با روش الکترونیک‌ که در بورس کالا  وجود دارد به فرآیند معاملات سرعت می‌دهد و مانع بسیاری از اتلاف هزینه‌ها خواهد شد.

او بیان کرد: دولت در سال ۹۴ نیز یک‌بار از طریق بورس کالا اقدام به فروش اموال دپو شده در سازمان اموال تملیکی کرد که تکرار این امر نشان از ترغیب شدن دولت برای استفاده از ارکان مختلف بازار سرمایه به ویژه بورس کالا دارد، ناگفته نماند که اگر این امر به درستی محقق شود می‌تواند به نفع اقتصاد کشور تمام شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: اگر این امر از سوی سامان اموال تملیکی ادامه‌دار باشد علاوه بر شفاف شدن قیمت این کالاها سبب خواهد شد تا سایر نهادها برای فروش اموال مازاد خود از طریق این بازار عمل کنند به سبب آنکه بورس کالا نشان داده است که نسبت به سایر بازارها شفاف‌تر و قابل اعتمادتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها