عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: عرضه اموال تملیکی در بورس کالا، هم در آیین نامه معاملات اموال تملیکی پیش بینی شده بود و هم در قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز که اخیراً به تایید شورای نگهبان رسیده و در روزهای آینده لازم الاجرا خواهد شد، به عنوان یک تکلیف بر عهده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نظر گرفته شده است و در این زمینه عرضه کالاهای اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود. 

به گزارش « کالاخبر » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته اجتهادی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جلساتی را با بورس کالای ایران در این خصوص برگزار کرده که در پی آن، کارگزارهای عرضه اموال تملیکی در بورس کالا مشخص شده اند.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می‌گوید: آمادگی ایجاد شده تا به صورت آزمایشی، اولین عرضه‌ها پیش از پایان سال ۱۴۰۰ انجام شوند و قریب به اتفاق فروش‌ها، طبق قانون در سال ۱۴۰۱ از طریق بورس کالا انجام خواهد شد که شفافیت و رقابت را به دنبال دارد.

سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی نیز گفته بود: در ابتدا کالاهایی که حساسیتی در مورد نحوه عرضه در بورس نداشته باشند، عرضه می‌شوند؛ مثل فلزات، مواد پتروشیمی و شیمیایی که کالاهای نمادی بورس هستند و متقاضیان به راحتی می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. به تدریج  تنوع کالاهای عرضه شده در بورس گسترش خواهد یافت؛ بستر عرضه این کالاها به صورت الکترونیکی و شفاف است و از بستر تالار فرعی بورس کالا استفاده می‌شود که بتوان شروط ضمن معامله را در زمان پذیرش کالا درج کرد.

ماده ۱۷ قانون توسعه ابزارهای نوین مالی  و ماده ۲۴ قانون سازمان اموال تملیکی، اجازه عرضه این کالاهای تملیکی در بورس کالا را به این سازمان داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها