بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۹ آذر ماه یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۶ و ۱۶ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، فولاد، سنگ آهن در تالار صنعتی و معدنی و مواد پلیمری، وکیوم باتوم و لوب کات در تالار پتروشیمی و نفتی از کالاهای پرفروش در هفته قبل بودند.

به گزارش «کالاخبر»؛طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۶۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۱ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار یک میلیون  و ۲۷۵ تن سیمان، ۳۴۵ هزار و ۲۴۰ تن فولاد، ۸۱ هزار تن سنگ آهن، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۲ هزار و ۵۱۰ تن مس، ۱۰ هزار و ۲۷۵ تن آلومینیوم، یک هزار و ۶۰۰ تن روی و ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۲۷۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۰ هزار  و ۲۵ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار ۸۶ هزار و ۴۲ تن مواد پلیمری، ۵۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۵۱ هزار تن لوب کات، ۴۶ هزار و ۹۸۰ تن قیر، ۳۶ هزار و ۶۰۷ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۷۹۵ تن روغن پایه و یک هزار و ۳۰۹ گوگرد معامله شد.

همچنین ۸ هزار و ۴۶۴ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها