بورس کالا

در هفته منتهی به ۸ مهر ماه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۵۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۲۱ و ۵۲ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. در این بین حجم معاملات تالار صنعتی و معدنی به واسطه سیمان و فولاد قابل توجه تر بود و در سبد محصولات بورس کالا سنگینی می کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۵۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۹۵۵ هزار و ۳۷۰ تن سیمان، ۴۴۹ هزار و ۳۵۶ تن فولاد، ۸۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۷ هزار و ۴۱۰ تن روی، ۷ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۲۰۰ تن مس، ۶ هزار و ۲۷۵ تن آلومینیوم، ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها و یک کیلوگرم شمش طلا معامله شد.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۶۰ هزار و ۱۷۱ تن انواع کالا به ارزش ۵۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۰۳ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۳ هزار و ۵۵۸ تن قیر، ۸۴ هزار و ۷۳۶ تن مواد پلیمری، ۳۸ هزار تن لوب کات، ۳۴ هزار تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۸۵۹ تن روغن پایه، ۸۰۰ تن گوگرد و ۱۰۵ تن عایق رطوبتی معامله شد.

همچنین ۹ هزار و ۲۴۸ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها