• ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 67623
ملک املاک مسکن

در روزهایی که موضوع فروش املاک مازاد دولت به منظور تامین کسری بودجه داغ است و در بخشنامه ابلاغی مهر ماه از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز بر استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای فروش اموال و املاک مازاد دولت تاکید شده به تازگی یک ملک مسکونی متعلق به وزارت دفاع و یک زمین شخصی برای عرضه در بورس کالا پذیرش شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ پس از عرضه های موفق  یک واحد تجاری در شهر جدید پردیس از سوی وزارت راه و شهرسازی، یک قطعه زمین بانک اقتصاد نوین در بندرعباس و یک قطعه زمین وزارت دفاع در دماوند، این بار وزارت دفاع برای فروش یک واحد ویلایی در بورس کالا اقدام کرده است. به این ترتیب پذیرش ملک وزارت دفاع پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و شانزدهمین جلسه کمیته عرضه پذیرش شد.

در امیدنامه پذیرش ملک دفاع آمده است که کاربری این ملک مسکونی ویلایی بوده و مساحت عرصه ۳۷۵.۷۲ متر مربع و مساحت اعیان ۱۵۶ متر مربع است. مستحدثات، ابنیه و تاسیسات نیز شامل ساختمان ویلایی یک طبقه با اسکلت فولادی و دارای انشعابات آب، برق و گاز است. 

این ملک واقع در شهر جدید پرند بوده و به صورت یکجا در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد که زمان و جزییات عرضه به زودی اعلام می شود.

پذیرش یک قطعه زمین شخصی

از سوی دیگر یک شخص حقیقی نیز یک قطعه زمین را برای عرضه در بورس کالا پذیرش کرده است.

در امید نامه قطعه زمین آمده است که کاربری این ملک تجاری و مسکونی بوده و مساحت عرصه و اعیان ۸۷۰.۶۷ متر مربع است. این ملک واقع در آذربایجان غربی است و به صورت یکجا در بورس کالا عرضه خواهد شد که زمان و جزییات عرضه به زودی اعلام می گردد.

به گفته کارشناسان، ایجاد شفافیت در روند فروش املاک، اطلاع رسانی همگانی و دسترسی عموم به اطلاعات و جزییات حراج، بازاریابی از سوی کارگزاران بازار سرمایه، نبود تشریفات مربوط به مراحل زمانبر مزایده و کشف عادلانه قیمت از جمله مزایای عرضه املاک در بورس کالای ایران است.

براساس این گزارش، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد که براساس هماهنگی و توافقات صورت گرفته با وزارت اقتصاد، بخشی از املاک و مستغلات دولت که امکان پذیرش در بورس کالا را دارد بر تابلوی املاک بورس کالا به فروش خواهد رسید.

همچنین به گفته، دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱، در بودجه سال جاری ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد از فروش اموال و دارایی‌های دولت پیش بینی شده بود که با بررسی عملکرد دولت و فرصتی که تا پایان سال وجود دارد، تنها ۵ هزار میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد.

علی نوری افزود: برای اینکه بودجه سال آینده کشور با کسری مواجه نشود باید آمار را واقعی‌تر پیش بینی کرد ضمن اینکه دولت درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی‌های خود را در بودجه ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار میلیارد تومان کاهش داد که امیدواریم این درآمدها در سال آینده تحقق پیدا کند و دولت را با مشکل کسری بودجه مواجه نکند. 

علاقمندان می توانند برای مشاهده جزئیات ملک وزارت دفاع و زمین مذکور به بخش امیدنامه های سایت بورس کالا مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها