گواهی سپرده+انبار

در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۱۴ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۲۰ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۳۰۲۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خرید و فروش کردند و سیمان و زعفران نگین به ترتیب با کسب سهم ۶۱ و ۵۳ درصدی از حجم و ارزش معاملات در بالاترین جایگاه بازار از نظر متغیرهای مذکور ایستادند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی ۵۱ میلیارد ریالی دادوستد شد. دارایی مذکور ۶۱ درصد از حجم و ۲ درصد از ارزش کل بازار هفتگی را به خود اختصاص داد و رتبه اول حجم معاملات را کسب کرد.

۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۲۰ گواهی سپرده زعفران نگین نیز در حالی به فروش رسید که ارزش ۱۵۸۸ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریالی برای این دارایی رقم خورد. با این عملکرد، زعفران نگین ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات را به دست آورد و در جایگاه نخست بازار از نظر متغیر مذکور ایستاد. ۳۱ درصد از درصد حجم کل معاملات نیز توسط این دارایی به ثبت رسید.

یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزشی حدود ۱۳۶۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال در بازار مورد معامله قرار گرفت که ۴۵ درصد از ارزش و ۸ درصد از حجم کل معاملات را در پی داشت.

در هفته مورد بررسی، ۳۰ هزار و ۵۶ گواهی سپرده برنج نیز به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال معامله شد.

در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده زیره سبز، نخود و کشمش در مجموع ۶۴۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۵۳۰ میلیون ریال خرید و فروش شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها