• ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 71678
پالادیم

قیمت پالادیم روز چهارشنبه در پی تشدید بحران میان روسیه و اوکراین به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد در حالی که طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از ایسنا، بهای هر اونس پالادیم ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۶۱۹ دلار و ۸۶ سنت رسید. روسیه عامل ۴۰ درصد از تولید جهانی پالادیم است که در مبدل های کاتالیتیکی خودرو استفاده می شود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: این نوع کمبود یا افزایش قیمتی که در خودروها پیرامون مسائل زنجیره تامین و اختلالات عرضه مشاهده کردیم، تعجب آور نیست که قیمت پالادیم بالاتر رفته است. جنگ و تحریم های غربی علیه روسیه، دسترسی به پالادیم تولید این کشور را به میزان قابل توجهی محدود کرده است. ریسک نرخ مازاد و اختلالات عرضه در قیمت ها گنجانده شده است.

شهرهای تحت محاصره اوکراین آماده حملات بیشتری در روز چهارشنبه می شوند چرا که فرماندهان روسی در مسیر حرکت به سوی کی یف پایتخت اوکراین، در مواجهه با مقاومت شدید مردم اوکراین، بمباران مناطق غیرنظامی را تشدید کرده اند. در حالی که حملات هوایی به شهرهای بزرگ اوکراین افزایش پیدا کرده است، شرکت های آمریکایی در برابر تحولات جاری موضع گیری کرده اند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۲.۳ درصد افزایش، در ۱۹۴۳ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار روز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد ۲۰ ماه گذشته ایستاد و جذابیت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر کمتر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره برای شفافیت بیشتر در خصوص افزایش نرخ های بهره هستند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه به ۱۰۴۲.۳۸ تن افزایش یافت که بالاترین میزان از ژوییه سال ۲۰۲۱ است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۵۳ دلار و ۴۳ سنت ایستاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها