• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 74328
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز در آسیا کاهش یافت. سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه مذاکرات اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت روسیه هستند که عرضه جهانی نفت را کاهش خواهد داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۱ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسیده‌است. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش ۱۰۹ دلار و ۲ سنت معامله می‌شود. 

هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته به‌خاطر نگرانی در مورد عرضه نفت پس‌از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه کاهش یافتند. این پیشنهاد باید به تأیید جمعی کشورهای عضو این اتحادیه برسد.

معاون نخست‌وزیر بلغارستان هفته گذشته گفت اگر نتوانند از این تحریم‌های نفتی معافیت بگیرند، کشورش تحریم نفت روسیه را وتو خواهد کرد.

کمیسیون اروپا در روز جمعه تغییراتی در طرح تحریم نفت روسیه اعمال کرد و به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک فرصت بیشتری برای تغییر منابع عرضه انرژی داد.

این مذاکرات در روز سه‌شنبه هم ادامه خواهد داشت و بلغارستان اعلام کرده اگر برخی کشورها می‌توانند فرصت‌های جدیدی داشته باشند، این کشور هم خواستار این معافیت‌ها و زمان بیشتر است.

بازارهای مالی دنیا همچنین تحت تاثیر نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا، رکود احتمالی و کند شدن روند رشد اقتصاد جهان به‌خاطر قرنطینه‌های کرونایی چین هستند. چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

دراین‌بین، عربستان قیمت نفت خام خود را برای آسیا و اروپا برای تحویل در ماه ژوئن پایین آورده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها