قطر

شرکت‌های قطر انرژی و شورون فیلپیس اجرای یک طرح پتروشیمی در شهر صنعتی راس لفان قطر را به‌منظور ساخت بزرگترین واحد کراکر اتان خاورمیانه آغاز می‌کنند.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، شرکت دولتی قطر انرژی که پیش‌تر قطر پترولیوم نام داشت و شرکت شیمیایی شورون فیلیپس (CP Chem) آمریکا، کار روی یک طرح پتروشیمی در شهر صنعتی راس لفان قطر را در ماه جاری میلادی (ژوئن) آغاز خواهند کرد.

قطر انرژی اعلام کرد که دو طرف برای آماده‌سازی محل اجرای طرح پتروشیمی یادشده قراردادی را با شرکت Consolidated Contractors امضا کرده‌اند.

طرح یادشده دارای یک واحد کراکر اتان با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن خواهد بود که از آن به‌عنوان بزرگترین واحد کراکر اتان در خاورمیانه و یکی از بزرگترین‌ها در جهان نام می‌برند.

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر و در عین حال رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت قطر انرژی در این باره گفت: این طرح ظرفیت تولید پلی‌اتیلن قطر را ۶۴ درصد افزایش می‌دهد.

قطرانرژی اعلام کرد که کار آماده‌سازی محل اجرای طرح یادشده در ماه جاری میلادی آغاز می‌شود و پس از آن، انتظار می‌رود قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) نیز امضا شود.

راه‌اندازی طرح یادشده برای سال ۲۰۲۶ میلادی برنامه ریزی شده است، در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی، زمان تعریف این پروژه، هدف اولیه برای بهره‌برداری از این پروژه سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها