آرامکو

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو از سرمایه‌گذاری در یک پروژه ۷ میلیارد دلاری در اولسان کره‌جنوبی خبر داد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، سعودی آرامکو اعلام کرد که در نظر دارد در یک پروژه ۷ میلیارد دلاری به‌منظور تولید محصولات پتروشیمی از نفت خام در مجتمع پالایشی شرکت اس‌اویل کره‌جنوبی واقع در شهر بندری اولسان سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس اعلام این شرکت عربستانی، این پروژه که شاهین نام دارد، بزرگترین سرمایه‌گذاری آرامکو در کره جنوبی و نخستین استفاده تجاری از فناوری آرامکو و لوموس برای تولید مواد شیمیایی از نفت خام است.

سعودی آرامکو در بیانیه خود آورده است: اجرای طرح یادشده در مجتمع پتروشیمی شرکت اس‌اویل کره‌جنوبی با هدف تولید سالانه حداکثر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی در سال ۲۰۲۳ آغاز و تا سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود.

ظرفیت انتقال روزانه نفت به این طرح پتروشیمی ۴۶۰ هزار بشکه در روز و ظرفیت واحد کراکر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد بود.

شرکت سعودی آرامکو عربستان بیش از ۶۰ درصد از سهام شرکت اس‌اویل (S-Oil) کره‌جنوبی را در اختیار دارد.

این شرکت دولتی عربستان اعلام کرد: با تکمیل طرح یادشده بازده شیمیایی شرکت اس‌اویل از نظر حجمی حدود دو برابر می‌شود و به ۲۵ درصد می‌رسد.

امین ناصر، مدیرعامل سعودی آرامکو در این بیانیه که همزمان با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در پنجشنبه هفته گذشته (۲۶ آبان‌ماه) به کره جنوبی منتشر شد گفت: پیش‌بینی می‌شود رشد تقاضای جهانی پتروشیمی که تا حدودی ناشی از افزایش مصرف از سوی اقتصادهای نوظهور آسیایی خواهد بود تسریع شود.

صنایع پتروشیمی آسیا امسال روندی خلاف جهت داشته زیرا کندی تقاضا از سوی چین، واحدهای کراکر را مجبور به کاهش تولید کرده است.

به گفته تحلیلگران، این پروژه خروجی برای نفت عربستان فراهم می‌کند و در عین حال رقابت بلندمدت اس‌اویل را بهبود می بخشد، زیرا انتظار می‌رود تقاضای بنزین با افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی کاهش یابد.

آرامکو و اس‌اویل نخستین بار در سال ۲۰۱۹ یادداشت تفاهمی برای اجرای طرح پتروشیمی در اولسان امضا کردند که ارزش آن ۶ میلیارد دلار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها