کراکر

حاشیه‌های سود ناخالص واحدهای کراکر اتان در سواحل خلیج مکزیک آمریکا برای نخستین بار طی دو سال گذشته به دلیل قیمت‌های بالای اتان، عرضه فراوان اتیلن و کاهش تقاضای پلی‌اتیلن منفی شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، حاشیه سود واحدهای کراکر اتان در ۲۴ ژوئن با استفاده از مدل آرگوس منفی ۲.۳۸ یورو به ازای هر پوند محاسبه شد که نخستین حاشیه سود منفی اتان از سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی بود.

اگر حاشیه‌ سود واحدهای کراکر اتان برای طولانی مدت منفی بماند، ممکن است بعضی از واحدهای کراکر اتان را به تعطیلی بکشاند و تولید اتیلن را به شدت کاهش دهد.

بر اساس تازه‌ترین داده‌های تولیدکنندگان سوخت و پتروشیمی آمریکا (AFPM)، اتان ۷۴ درصد از خوراک کراکر ایالات متحده را در سه ماه نخست شامل شده است، حتی با حاشیه‌ سود منفی، اتان بهترین گزینه خوراک ایالات متحده است زیرا حاشیه‌ سود پروپان، بوتان و نفتا منفی هستند.

برای ماه‌ها، قیمت‌های اتان در ایالات متحده آمریکا به‌شدت از قیمت‌های گاز طبیعی پیروی می‌کردند که به بالاترین حد در ۱۳ سال گذشته رسید اما پس از انفجار هشتم ژوئن در پایانه صادراتی ال‌ان‌جی فری‌پورت در تگزاس، عقب‌نشینی کرد، اما هفته گذشته اختلافی قیمت غیرمنتظره ظاهر شد که امید واحدهای کراکر آمریکا را برای افزایش حاشیه سود از بین برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها