آرامکو

شرکت دولتی سعودی آرامکو تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری را برای مشارکت در توسعه یک مجتمع بزرگ پالایشی و پتروشیمی در شمال شرق چین گرفته است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی هوجیان آرامکو Huajin Aramco (HAPCO)، سرمایه‌گذاری مشترک سعودی آرامکو عربستان و شرکت‌های نورت هوجیان کمیکال اینداستریز گروپ (North Huajin Chemical Industries Group) و پانجین زایچنگ اینداستریال گروپ (Panjin Xincheng Industrial Group)، مجتمع تبدیل مایعات به مواد شیمیایی در یک مجتمع بزرگ یکپارچه پالایشی و پتروشیمی را در شمال شرق چین توسعه می‌دهد.

این پروژه یکپارچه که فرصت تأمین روزانه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای نفت خام این مجتمع را فراهم می‌کند، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی شود.

پروژه یادشده شامل یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه و یک واحد کراکر بخار مبتنی بر اتیلن است و آرامکو قرار است تا ۲۱۰۰۰۰ بشکه در روز نفت خام عرضه کند.

این تأسیسات که در شهر پانجین در استان لیائونینگ چین با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده چین به انرژی و محصولات شیمیایی ساخته می‌شود.

محمد اقحطانی، معاون بخش پایین‌دستی شرکت سعودی آرامکو در این باره گفت: چین سنگ‌بنای راهبرد توسعه پایین‌دستی این شرکت در آسیا و محرکی فزاینده و مهم برای پاسخگویی به تقاضای جهانی مواد شیمیایی است.

وی افزود: تداوم امنیت انرژی اولویتی مشترک برای این سرمایه‌گذاری مشترک باقی می‌ماند و این مشارکت نشان‌دهنده نقطه عطف مهم دیگری در همکاری‌های ماست و از دیدگاه چین برای ایجاد اقتصادی مدرن مبتنی بر نوآوری، جاه طلبی و پایداری حمایت می‌کند.

معاون بخش پایین‌دستی شرکت سعودی آرامکو تصریح کرد: این طرح از هدف گسترده تر سعودی آرامکو برای تبدیل شدن به یک پیشگام جهانی در عرصه تبدیل مایعات به مواد شیمیایی حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها