قرارداد آتی

در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۱۷ همت در بورس کالا دست به دست شد که به لحاظ ارزش، افزایش ۱۳.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرد. از این میزان، ۲۸۶ هزار و ۷۸۰ قرارداد به ارزش نزدیک ۲.۹ همت مربوط به ماه بهمن بود.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران تا پایان بهمن امسال به ۱۷ همت (هزار میلیارد تومان) نزدیک شد. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی نیز ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۱۱ قرارداد بود و از این میزان، ۲۸۶ هزار و ۷۸۰ قرارداد به ارزش نزدیک ۲.۹ همت مربوط به بهمن بود.

در جریان معاملات بهمن، تعداد ۱۷۳ هزار و ۸۸۵ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۷۴۳ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۱۰۵ هزار و ۳۱۹ قرارداد آتی صندوق طلا در ۵ سررسید بهمن ۱۴۰۱ و فروردین، خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۲ نیز ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۲۶ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل بهمن و اسفند امسال نیز ۷ هزار و ۵۷۶ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش نزدیک ۲۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان بهمن و در ۱۱ ماهه نخست امسال نیز در مجموع ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۷۶ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۸.۷ هزار میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۵۸۵ هزار و ۲۷۴ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۸.۱ هزار میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۶۴ هزار و ۲۶۱ قرارداد به ارزش بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان منجر شد.

۲.۷ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها