بورس و بانک

بانک مرکزی در مقام سیاست‌گذار پولی در دولت سیزدهم قصد دارد حمایت جدی بازار سرمایه را استمرار ببخشد. تشدید تعامل میان بازار پول و بازار سرمایه از مهمترین برنامه‌های بانک مرکزی است که در راستای تسهیل نقل و انتقال پول بین مشتریان کارگزاری‌ها و صندوق های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. پیش‌تر حمایت بانک مرکزی از ارکان بازار سرمایه، با فعال شدن اوراق گام در تسویه معاملات بورس کالا تداعی شد که به نفع چرخه تولید تمام میشود.

به گزارش کالاخبر و به نقل از بتاسهم ، در نتیجه تعامل بازار پول و سرمایه سقف تراکنش کارگزاری‌ها با مصوبه هیئت عامل بانک مرکزی ۱۰ برابر شد؛ اقدامی که به منظور تسهیل نقل و انتقال پول بین مشتریان کارگزاری‌ها و صندوق های سرمایه‌گذاری، کاهش فشار به سامانه‌های معاملات بر خط کارگزاران و افزایش ورود سرمایه مولد به بازار سرمایه صورت گرفت.

با توجه به اینکه فضا برای توسعه بازار سرمایه باز بوده و شرایط بازار برای ورود نقدینگی‌های کلان فراهم است، افزایش سقف تراکنش موجب تسریع و تسهیل ورود نقدینگی کلان در بازار سرمایه می‌شود.

از طرفی، اقدامات دیگر کارگروه مشترک بانک‌مرکزی و بورس‌ها و حمایت‌های دولت از بازار سرمایه به مرور زمان موجب کاهش ریسک بازار سهام و اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار می شود که با شرایط فعلی بازار سهام که قیمت سهام بسیاری از نمادها پایین تر از ارزش واقعی آنهاست و نسبت P/E پایین و ارزندگی بالایی را دارند، در صورت حمایت از بازار سر مایه، رشد بسیار خوبی برای این بازار انتظار می‌رود.

مصداق عینی دیگر حمایت بانک مرکزی در ارکان بازار سرمایه، تصویب امکان تسویه معاملات با اوراق گام در بورس کالا است که براساس اعلام بانک مرکزی، قرار است تا پایان سال جاری، نزدیک 100 همت از این اوراق در بورس کالا در قالب امکان تسویه معاملات منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها