قرارداد آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته دوم آبان بیش از ۸۶ هزار قرارداد به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، از نظر ارزش معاملات افزایش ۱۶ درصدی را تجربه کرد. سهم زعفران از حجم قراردادهای آتی، نزدیک ۷۲ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۲۹۱ میلیارد تومان و سهم صندوق طلا از این معاملات بیش از ۱۲ هزار قرارداد به ارزش ۱۵۴ میلیارد تومان بود.

به گزارش کالاخبر ، ۸۶ هزار و ۳۸۶ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۳ آبان دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۷۲ هزار و ۴۳۴ قرارداد به ارزش بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان برای سه موعد تحویلی آبان، دی و اسفند سال ۱۴۰۱ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۲ هزار و ۲۸۷ قرارداد به ارزش بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان در سه موعد تحویلی آذر و بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۶ آبان دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن یک هزار و ۶۶۵ قرارداد به ارزش نزدیک ۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در دو موعد تحویلی آذر و دی ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم و ارزش، زعفران به ترتیب با سهم ۸۴ درصدی و ۶۵ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت و صندوق طلا با سهم ۱۴ درصدی از حجم کل و ۳۴ درصدی از ارزش کل در جایگاه دوم قرار داشت.

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها