اختیار آتی

بیش از ۸۶ هزار و ۵۰۰ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد تومان در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۲۳ دی دست به دست شد. زعفران به لحاظ حجم و سکه به لحاظ ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۸۶ هزار و ۵۴۴ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۳ دی دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم در هفته ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۶۳ هزار و ۸۹۱ قرارداد به ارزش بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان برای ۳ موعد تحویلی دی و اسفند سال ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۲۱ هزار و ۳۲۸ قرارداد به ارزش بیش از ۳۳۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۲۳ دی دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن یک هزار و ۳۲۵ قرارداد به ارزش نزدیک ۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان در یک موعد تحویلی دی و بهمن ۱۴۰۱ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۴ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قراردادهای آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. البته به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۴۱ درصدی از کل معاملات قراردادهای آتی در رتبه دوم بعد از صندوق طلا جای گرفت.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۲۵ درصد و از ارزش ۵۸ درصد بود.

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

۸۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها