کارا

شرکت بهمن موتور یکشنبه هفته آینده ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ به منظور تامین سرمایه در گردش، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران با سررسید دو ساله می کند. همچنین نماد «عبهمن» هم اکنون در سامانه معاملاتی مدیریت فناوری بورس تهران درج شده است. 

به گزارش کالاخبر ، براساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد خودروی وانت کارا ۲۰۰۰ شرکت بهمن موتور در نماد «عبهمن» به تعداد ۶ میلیون و ۸۶۵ هزار قرارداد و با قیمت ۲ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۳۲۸ ریال در هر قرارداد، از طریق شرکت کارگزاری آپادانا در روز یکشنبه ۲۳ بهمن از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱ دوره پیش گشایش، ۱۱ تا ۱۲:۳۰ دوره عادی معاملات انجام می‌شود و معاملات ثانویه آن از تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است هر هزار قرارداد معادل یک دستگاه خودرو است.

بر اساس این اطلاعیه عرضه این اوراق به روش گشایش است و درصورتی که در پایان مدت عرضه اولیه بخشی از اوراق پذیره نویسی نشوند، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقی مانده به قیمت تعیین شده در بازار است. علاوه بر این، درصورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

همچنین حجم عرضه اولیه نیز اولیه حدودا ۶ هزار و ۱۵۳ دستگاه خودرو وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین (به شرط آنکه ارزش اوراق از ۲ هزار میلیارد تومان بیشتر نباشد) تعیین شده است.

قیمت دارایی پایه نیز در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین معامله شده در بورس کالای ایران یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالا تعیین می شود. از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد، ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوت با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی قرار خواهد گرفت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد است.

بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت ۱۳۶ درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران دو ساله بازدهی حداقل ۳۶ درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت بهمن موتور نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت ۱۴۴ درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر ۴۴ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه است.

گفتنی است نماد عبهمن در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تعریف شده و از روز یکشنبه آماده انجام معاملات می باشد.

اطلاعیه عرضه و مشخصات قرارداد سلف موازی استاندارد کارا تک کابین

در این باره بیشتر بخوانید:

انتشار اوراق سلف موازی خودرو، هفته آینده در بورس کالا/ تامین مالی ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریالی بهمن موتور کلید می خورد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها